شماره تماس:

011-42293130-2

آدرس:

مازندران- قائم شهر - کیلومتر 3 جاده بابل - بعد از پل تلار ابتدای فرعی آردینه صندوق پستی: 47645/333
طرز تهیه پنکیک

طرز تهیه پنکیک

ساده ترین کیک در دنیا از لحاظ روش پخت و ترکیبات استفاده شده در آن پنکیک محسوب می شود. شما در هر جای دنیا که بروید می توانید به راحتی به این کیک پرطرفدار دسترسی پیدا کنید. طرز تهیه پینکیک را می توان با روش ها و مواد مختلفی انجام داد که در این مقاله قصد داریم تا بهترین و ساده ترین روش پخت پنکیک را به شما کاربران عزیز آموزش دهیم.

پنکیک چیست؟

این کیک دارای یک ساختار باریک ونازک در ظاهر خود است. از این خوراکی برای سرو در عصرانه ها و میان وعده ها مورد استفاده می شود. پنکیک یک نمونه از خوراکی های مورد علاقه کودکان نیز محسوب می شود، زیرا می توان با ایجاد یک لایه مربا یا خوراکی های دیگر جذابیت مورد علاقه کودکان را به این کیک اضافه کرد. همچنین با خرید بهبود دهنده می توان کیفیت دستپخت خود را بالاتر برد.

این کیک در کشورهای اروپایی نیز مورد توجه مردم آن منطقه است. به عنوان مثال در انگلستان یک روز را به این کیک اختصاص داده اند که به آن روز پنکیک می گویند. مردم انگلیس برای پخت پنکیک از طعم دهنده ها و پوره میوه ها نیز استفاده می کنند.

مواد مورد نیاز به اندازه 6 پنکیک متوسط

  • روغن یا کره 40 گرم
  • شیر یک و نیم پیمانه
  • آرد سفید یک و نیم پیمانه
  • شکر یک و نیم قاشق چای خوری
  • نمک نصف قاشق چای خوری
  • بیکنیگ پودر نصف قاشق چای خوری

روش تهیه پنکیک خانگی

 

 

اولین گام: آماده کردن مواد

قبل از اینکه دست به کار شوید می بایست مواد را آماده نمایید. در اولین حرکت سعی کنید تا کلیه مواد را با دمای محیط یکسان کنید. بعد از انجام این کار یک عدد ظرف بزرگ و ترجیحا پلاستیکی بردارید و مواد را به ترتیب زیر در آن بریزید.

  1. آرد: کلیه آرد ها را به درون ظرف بریزید و ترجیحا از آردی که یکدست و سفید باشد استفاده نمایید تا از کیفیت آن مطئن شوید.
  2. نمک
  3. بکینگ پودر
  4. شکر

بعد از همزدن مواد کارمان در این بخش به اتمام رسیده است و می توانیم به سراغ مرحله دوم برویم.

دومین گام: ساخت مایه پنکیک

با کمک یک ظرف کوچک تخم مرغ را به خوبی هم می زنیم تا مقداری حالت پف کرده به خود بگیرد. بعد از سپری کردن این عمل می توانید به صورت کم کم شیر را به آن اضافه کنیم. در صورتی که کره شما ذوب شده باشد، قادر هستید تا این ماده را نیز به مایه پنکیک اضافه کنید. اگر حجم مواد شما زیاد شده است می توانید عمل هم زدن را با استفاده از یک همزن برقی انجام دهید. زمانی که منسجم شدن مواد رخ داد می توانید هم زدن خود را متوقف نمایید.

نکته: اگر مواد شما دارای گوله های آرد و مواد به هم چسبیده شده است می توان کلیه محتویات ظرف را از یک توری بگذرانید تا کاملا یکسدت و باب میل شود.

سومین گام: پخت پنکیک

تابه ای را برای سرخ کردن پنکیک انتخاب نمایید. تابه های چدنی یا نچسب معمولا بهترین گزینه برای پخت پنکیک هستند. اگر از این تابه ها ندارید می توانید با استفاده از تابه های معمولی و مهارتی که در امر آشپزی دارید ادامه مراحل کار را پیش ببرید.

بکارگیری از اسپری به عنوان ظرف روغن باعث می شود تا حجم بسیار پایینی از روغن استفاده شود و همچنین هر موقع نیاز داشتیم دوباره سطح تابه را با روغن می توان چرب کرد. سپس با استفاده از یک اسپری مقداری از روغن را بر روی سطح تابه می افشانیم و صبر می کنیم تا روغن و ماهیتابه به خوبی داغ شود.

برای ادامه کار می بایست یک ملاقه را بردارید، با استفاده از ملاقه مقداری از مایه پنکیک را بردارید و درون ماهیاتابه بریزید، در حین ریختن مایه سعی کنید که آن را با شدت نریزید. بعد از ریختن مایه کیک به درون ماهیتابه در کنار آن بمانید زیرا پنکیک بسیار زود می سوزد و احتمال از بین رفتن زحمات شما وجود دارد.

در سطح پنکیک خود اگر سوراخ های بسیار ریزی تشکیل شد بدانید که نزدیک به آماده شدن پنکیک هستید و می بایست مواد خود را زیر و رو کنید. برای زیر و رو کردن مواد ابتدا ببینید تا رنگ آن متمایل به قهوه ای یا کاراملی شده است یا خیر؟ در این صورت پنکیک خود را بچرخانید.

بعد از آماده شدن مواد اگر تمایل داشتید می توانید موادی مانند مربا، کاکائو آب شده، شربت های غلیظ و... را بر روی سطح آن بریزید تا طعم آن برای کودکان شگفت انگیز شود. کلیه مواد کیک را می توان به همین صورت آماده کرد.

جمع بندی

همیشه بهترین دستپخت ها به ذوق و سلیقه آشپزان بستگی دارد. ذوق و سلیقه باعث می شود تا به مایه کیک یکسری از افزودنی ها را مخلوط کنید و سپس باعث طعمی به یاد ماندنی در کیک های خود شوید.  طرز تهیه پنکیک با آرد سفید یکی از روش های گفته شده توسط قنادان می باشد و شما شاید بتوانید با خرید آرد ذرت یا خرید آرد جو این نوع کیک را طبخ کنید. در پایان امیدواریم تا از مطالعه این مطالب نهایت لذت را برده باشید.


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

شرکت تولیدی آردینه ایران با نام تجاری دیهیم فعالیت خود را از سال 1363 با هدف تولید انواع محصولات آرد و خرید آرد قنادی مورد استفاده در بخش قنادی و شیرینی­ پزی آغاز نموده است.در سال­های اخیر، این شرکت با هدف ارتقاء کیفیت انواع نان­ ها و محصولات قنادی و شیرینی ­پزی و جهت تکمیل و گسترش محصولات تولیدی خود، با تکیه بر دانش فنی روز و تحقیقات انجام شده، موفق به تولید انواع اصلاح کننده­ ها و بهبوددهنده­ های آرد و نان برای انواع نان­های حجیم، نیمه حجیم و سنتی و نیز انواع محصولات قنادی و شیرینی پزی گشته است.


طراحی سایت توسط رایا پارس