شماره تماس:

011-42293130-2

آدرس:

مازندران- قائم شهر - کیلومتر 3 جاده بابل - بعد از پل تلار ابتدای فرعی آردینه صندوق پستی: 47645/333
کلیدی ترین نکات برای پخت نان با کیفیت

بسیاری از خانم های خانه دار به دنبال کلیدی ترین نکات برای پخت نان با کیفیت می باشند و همچنین با خرید آرد ذرت یا خرید پودر بستنی علاقه مند به تولید خوراکی های خانگی هستند. این افراد علاقه دارند تا مراحل پخت نان را برای اولین بار در خانه خود تجربه کنند، در این مقاله قرار است تا مهم ترین نکات برای پخت نان مرغوب را با هم مورد بررسی قرار دهیم و همچنین باعث ارتقای کیفیت نان های خانگی شویم.

نان خانگی

در گذشته های نچندان دور مادربزرگ ها در خانه نان های خوشمزه ای برای خانواده پخت می کردند. کیفیت این نان ها به گونه ای بود که امروزه در نانوایی ها این چنین نان هایی پیدا نمی شود. دستپخت این افراد دارای یکسری از فرومول های سحر آمیز بوده است که تنها به چند نکته مرتبط است. برای رسیدن به فرمول موفقیت در پخت نان ما یکسری از موارد را به شما می گوییم تا از لذت پخت نان خانگی با کیفیت در منزل بهره مند شوید.

مواد لازم برای پخت نان

افت کیفیت در نان بخاطر دلایل مختلفی است، یکی از رایج ترین دلایل را می توان به رعایت نکردن مواردی در هنگام ساخت مواد اولیه برای پخت اشاره کرد. ما برای اینکه شما روش ساخت بهترین ماده اولیه را در اختیار داشته باشید، کلیه نکات را به صورت جزء به جزء برایتان تشریح کرده ایم.

  • مایه خمیر: مایه خمیر از اصلی ترین مواد مورد نیاز برای مواد اولیه و پخت نان محسوب می شود. قبل از استفاده از مایه خمیر، می بایست به تاریخ انقضاء و خشک نشدن آن دقت داشته باشید. بر روی بعضی از مایه های خمیر "بهترین زمان مصرف" درج شده است، سعی کنید تا از آن ها استفاده کنید.

 

  • آب: اصلی ترین جزء مواد اولیه برای پخت نان را آب تشکیل می دهد، سعی کنید آب را به صورت مرحله به مرحله به آرد و دیگر مواد اضافه کنید. همچنین برای طبخ نان در بعضی از مواقع می بایست مرتبط با دمای فر و نوع نان، آب را اندازه گیری کرد و سپس اضافه کرد. تفاوت مقدار آب در نان ها به دلیل مقدار گلوتن موجود در آرد است، این گلوتن تعیین می کند که چه مقدار آب به موادتان می بایست اضافه کنید، پس از این موضوع غافل نشوید.

 

  • آرد: برای طبخ نان اقدام به خرید آرد نول  نکنید، زیرا این آرد ها صرفا مخصوص شیرینی پزی هستند و شما تنها می بایست از آرد مخصوص نان استفاده کنید. بعضی از نان ها با هر نوع آردی پخته نمی شوند، به عنوان مثال با خرید آرد جو نمی توان نان لواش آماده کرد، زیرا استفاده از این آرد باعث پاشیدگی نان شما خواهد شد.

 

  • روغن: برای خوشمزه تر شدن و مطبوع شدن نان خود، شما قادر هستید تا از کره و در فرآیند پخت نان از روغن نیز بهره مند شوید. استفاده از کره یا روغن باعث می شود تا نان شما نرم تر و لذیذ تر شود. همچنین باید به یاد داشته باشید تا در هنگام استفاده از کره به پر چرب بودن آن توجه کنید، زیرا آب موجود در کره های کم چرب موجب خمیر شدن نان و از دست رفتن کیفیت آن خواهد شد.

 

 

  • فعال کننده: بسیاری از نانوایان بر این تلاشند تا مایه خمیر خود را فعال کنند و برای به رسیدن به این هدف از روش های متفاوتی استفاده می کنند، شما قادر هستید تا برای خوب فعال شدن مواد نانتان از شکر استفاده کنید تا کیفیت خمیر شما بیشتر شود.

 

  • نمک: استفاده از شکر باید به حدی باشد که در مزه نمک تداخلی ایجاد نکند و مقدار شکر نسبت به نمک به نسبت یک چهارم باشد. نمک در تمامی غذاها مورد استفاده قرار می گیرد و این ماده در طبخ نان نیز کاربرد خاص خودش را دارد. نمک را معمولا در زمان ساخت مواد استفاده نمی کنند زیرا باعث می شود تا از فعال شدن خمیرمایه جلوگیری کند. زمان اضافه شدن نمک به مواد زمانی است که آرد نان هنوز با بقیه مواد مخلوط نشده است.

 

  • مواد دلخواه: یکسری از مواد غذایی به عنوان افزودنی های دلخواه هستند که صرفا در اکثر خوارکی ها کاربرد دارند. شمامی توانید به منظور داشتن یک طعم منحصر بفرد از موادی مانند: سبزیجات معطر، میوه های خشک و دانه های روغنی بر اساس ذائقه خود استفاده نمایید.

جمع بندی

این تجربیات از متخصصان و فعالین شرکت آردینه برگرفته شده است و برای لذت بردن شما از پخت نان در منزل برایتان گردآوری شده است. شما قادر هستید تا با رعایت این نکات یکی از با کیفیت ترین نان های موجود در زندگی را تجربه کنید. همچنین می توانید با مراجعه به وبسایت آردینه و خرید پودر مافین  به طبخ کیک های خوشمزه ی خود در منزل خود کمک نمایید. در پایان از شما ممنونم که با همراهی ما انرژی خوبی برای گردآوری مطالب جدید تر منتقل کردید.


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

شرکت تولیدی آردینه ایران با نام تجاری دیهیم فعالیت خود را از سال 1363 با هدف تولید انواع محصولات آرد و خرید آرد قنادی مورد استفاده در بخش قنادی و شیرینی­ پزی آغاز نموده است.در سال­های اخیر، این شرکت با هدف ارتقاء کیفیت انواع نان­ ها و محصولات قنادی و شیرینی ­پزی و جهت تکمیل و گسترش محصولات تولیدی خود، با تکیه بر دانش فنی روز و تحقیقات انجام شده، موفق به تولید انواع اصلاح کننده­ ها و بهبوددهنده­ های آرد و نان برای انواع نان­های حجیم، نیمه حجیم و سنتی و نیز انواع محصولات قنادی و شیرینی پزی گشته است.


طراحی سایت توسط رایا پارس