شماره تماس:

011-42293130-2

آدرس:

مازندران- قائم شهر - کیلومتر 3 جاده بابل - بعد از پل تلار ابتدای فرعی آردینه صندوق پستی: 47645/333
تفاوت بیکینگ پودر و جوش شیرین در پخت کیک و شیرینی

یکی از مواد لازم در شیرینی پزی، خرید بیکینگ پودر است. بیکینگ پودر باعث پف کردن و حجیم شدن کیک و شیرینی می شود از همین رو افرادی که به صورت حرفه ای اقدام به شیرینی پزی و یا پخت کیک می کنند از آن استفاده می نمایند. اما سوالی که به کرات از سوی افراد مطرح می شود این است بین جوش شیرین و بیکینگ پودر چه تفاوت هایی وجود دارد؟

استفاده از جوش شیرین در پخت کیک یکی از روش های مرسوم است. جوش شیرین یک ماده قلیلیی به شمار می رود.

نکته ای که در استفاده از جوش شیرین باید بدانید این است که هر گاه در دستور پخت کیکی با جوش شیرین مواجه شدید باید در کنار آن از ماده اسیدی مانند سرکه، آبلیمو، دوغ، ماست و... نیز استفاده نمایید. مخلوط اسید و قلیایی باعث ایجاد خمیر کیک می شود.

البته دقت کنید که باید جوش شیرین و ماده اسیدی که به آن اضافه کرده اید؛ به خوبی باهم مخلوط شوند.

اما اگر برای درست کردن کیک و شیرینی خود از بکینگ پودر استفاده نمایید؛ دیگر نیاز به مخلوط کردن با ماده اسیدی نیست زیرا داخل بیکینگ پودر ماده اسیدی نیز وجود دارد.

یکی از انواع پودرهای پخت کیک، پودر پخت دوگانه است. اینگونه از پودرها برای تبدیل شدن به خمیر کیک نیاز به گذراندن دو مرحله دارند. در اولین گام با خیس شدن بیکینگ پودر تبدیل به مخمر می شوند و بقیه پودر بعد از گرم شدن مواد تبدیل به خمیر می گردد.

ماندگاری جوش شیرین و بیکینگ پودر چقدر است؟

اما پرسش بعدی که مطرح می شود این است که ماندگاری جوش شیرین و بیکینگ پودر  چقدر است؟

پاسخ قطعی برای این پرسش وجود ندارد اما شرایط نگهداری این مواد نقش تعیین کننده ای در میزان ماندگاری آنها دارد. به عنوان مثال، جوش شیرین اگر در فضای خشک و خنک نگهداری شود، می تواند مدت ماندگاری طولانی داشته باشد.

اما برای نگهداری از بیکینگ پودر باید دقت نمایید که کمی با نگهداری جوش شیرین متفاوت است. بیکینگ پودر ممکن است فقط 3 ماه ماندگاری خود را حفظ کند یا در بعضی موارد یکسال ماندگاری را نیز تجربه نماید. این موضوع ارتباط مستقیمی با شرایط نگهداری آن دارد. به عنوان مثال، اگر بیکینگ پودر را باز کرده و در محیط مرطوبی قرار دهید بعد از چند ماه خراب می شود.  

 

جوش شیرین و بیکینگ پودر

نحوه تشخیص سالم بودن بیکینگ پودر و جوش شیرین

برای اینکه بتوانید سالم بودن جوش شیرین و بیکینگ پودر را تشخیص دهید؛ می توانید طبق روش زیر عمل نمایید.

برای اینکه سالم بودن جوش شیرین را تشخیص دهید می توانید مقداری از آن را در کاسه ای بریزید و کمی سرکه به آن اضافه نمایید. اگر جوش شیرین شروع به تشکیل حباب های کوچک کرد به معنای آن است که می توانید از ان استفاده کنید.

برای تشخیص سالم بودن  بیکینگ پودر نیز، بعد از ریختن آن در کاسه با اضافه کردن کمی آب می توانید از سالم بودن آن اطمینان کسب نمایید. اگر بعد از ریختن آب، بیکینگ پودر کف کند به معنای سالم بودن آن است.

جمع بندی

به طور کلی بیکینگ پودر و جوش شیرین دو ماده اصلی برای پخت انواع کیک و شیرینی است. در این مقاله به تفاوت این دو و نحوه تشخیص سالم بودن انها پرداختیم. امیدواریم مطالب گفته شده برای شما مفید باشد.

شرکت آردینه با سالها سابقه در حوزه تولید و فروش انواع آردهای شیرینی پزی و خرید بیکینگ پودر می تواند به شما در تهیه کیکی خوشمزه و با کفیت کمک نماید. کافیست با ما تماس بگیرید تا کارشناسانمان، شما را راهنمایی نمایند.

 

تماس با آردینه


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

شرکت تولیدی آردینه ایران با نام تجاری دیهیم فعالیت خود را از سال 1363 با هدف تولید انواع محصولات آرد و خرید آرد قنادی مورد استفاده در بخش قنادی و شیرینی­ پزی آغاز نموده است.در سال­های اخیر، این شرکت با هدف ارتقاء کیفیت انواع نان­ ها و محصولات قنادی و شیرینی ­پزی و جهت تکمیل و گسترش محصولات تولیدی خود، با تکیه بر دانش فنی روز و تحقیقات انجام شده، موفق به تولید انواع اصلاح کننده­ ها و بهبوددهنده­ های آرد و نان برای انواع نان­های حجیم، نیمه حجیم و سنتی و نیز انواع محصولات قنادی و شیرینی پزی گشته است.


طراحی سایت توسط رایا پارس