شماره تماس:

011-42293130-2

آدرس:

مازندران- قائم شهر - کیلومتر 3 جاده بابل - بعد از پل تلار ابتدای فرعی آردینه صندوق پستی: 47645/333
طرز تهیه کیک هلو

طرز تهیه کیک هلو معمولا در تابستان بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. اگر شما علاقه مند به میوه های تابستانی هستید می توانید از آن ها در پخت کیکی های خوشمزه نیز استفاده کنید و فقط نیاز دارید تا با خرید آرد نول و خرید بهبود دهنده و همچنین مواد اولیه لازم برای پخت کیک اقدام به تهیه کیک هلو کنید.

کیک هلو

میوه های تابستانی به دلیل عطر و بوی بی نظیر خود باعث شده اند تا نسبت به میوه های زمستانی دلربا تر باشند، همچنین این موضوع باعث شده تا به چگونگی پخت کیک با استفاده از میوه هلو بپردازیم. این مقاله بیشتر مختص خانم های خانه دار گرد آوری شده است، زیرا این افراد دارای ذوق و سلیقه خاصی در پخت غذا و کیک های متنوع خانگی هستند.  

مواد مورد نیاز برای پخت کیک هلو

  • سه عدد تخم مرغ متوسط
  • روغن یک پیمانه (در صورتی که می خواهید کیک شما طعم بهتری نیز داشته باشد می توانید از 150 گرم کره استفاده کنید)
  • آرد دو پیمانه
  • هلو یا پوره ی آن سه پیمانه
  • دو قاشق چای خوری بکینگ پودر
  • نمک به مقدار کافی
  • نصف قاشق غذاخوری پودر وانیل

نکات مهم برای تهیه کیک های خانگی

در گام اول سعی کنید تا مواد اولیه را از حالت انجماد خارج کنید و دمای آن را با محیط یکسان نمایید. باید دقت کنید که برای انجام این کار نباید از آبجوش و گرم کننده های فوری استفاده کرد بلکه می بایست به مرور زمان دمای مواد کاهش یابد.

دومین گام برای بهتر شدن کیک، نحوه تنطیم دمای فر و مدت زمان قرار گرفتن کیک درون آن است. شاید برایتان پیش آمده باشد که کیک ها را دقیقا مطابق با دستورالعمل های موجود در مقاله ای درون فر گذاشته باشید و نتیجه آن مطلوب نشده باشد، این موضوع به تفاوت دمای درون فرها و مدت زمان پخت کیک بر می گیرد .

نکات کار با فر برای پخت کیک

تفاوت دما در فرهای مختلف را می توانید خودتان برطرف کنید و این موضوع با چند بار استفاده از فر کاملا برطرف می شود و همچنین بعد از مدتی شما می دانید که با تنظیم دما بر روی چه درجه ای باعث می شوید تا کیک تان بهتر پخته شود. لازم به ذکر است که دمای پیشنهاد شده در مقاله به فرهای برقی مرتبط می باشد و اگر شما از فر های گازی استفاده می کنید می بایست در تنظیم دما دقت کنید تا نتیجه زحمات شما بیهوده نشود.

در زمان آماده کردن مواد برای پخت کیک می توانید فر را گرم کنید و این عمل به این منظور انجام می شود تا مواد در زمان قرار گیری درون فر یک شوک اولیه برای پخت بهتر ببینند. مهم ترین مسئله ای که اکثر افراد نسبت به آن بی اهمیت هستند می توانیم به اندازه گیری مواد اولیه اشاره کنیم. برای حل این مشکل شما قادر هستید تا از یک ترازوی دیجیتال کمک بگیرید و با اضافه کردن مواد به صورت دقیق باعث جلوگیری از خراب شدن کیک خود شوید.

 

 

طرز هم زدن مواد کیک

در زمان استفاده از هم زن دقت کنید که استفاده مداوم از این دستگاه موجب بهتر هم زدن مواد کیک نخواهد شد و نیاز است تا به صورت چند دقیقه یک بار دستگاه را خاموش کنید همچنین لازم به ذکر است که این موضوع باعث می شود تا قسمت های هم نشده ی تخم مرغ کاملا با مواد دیگر مخلوط شود، این عمل کیک شما را خوشمزه تر می کند و طعم و بوی تخم مرغ در بین دیگر مواد محو خواهد شد.

نحوه اضافه کردن آرد

سعی کنید قبل از مخلوط کردن موادی مانند آرد، آن ها را خوب الک کنید تا بعد از آماده شدن کیک مواد به صورت یک دست باشند. همچنین آرد در خیلی از مواقع به خود می چسبد و بعضی از افراد سعی می کنند تا با مواد اولیه کیک که به صورت مایع هستند این مشکل را رفع کنند، اما باید بدانید که این روش نیز کاملا اشتباه است و از آن باید اجتناب کنید.

نحوه اندازه گیری آرد

نکته دیگری که احتمال دارد در حین ساخت مواد اولیه برای پخت کیک به آن بر بخورید این است که در زمان مخلوط کردن، اگر مواد در حال سفت شدن بود؛ می بایست بدانید که دیگر نیازی به اضافه کردن آرد نیست و مقدار آرد موجود در مواد کاملا کافیست.

مراحل نهایی پخت کیک

بعد از آماده شدن مواد کیک شما می توانید برای شکل کلی کیک خود از قالب های آماده استفاده کنید. برای تهیه قالب نیازی نیست تا هزینه زیادی را متقبل شوید، قالب های گران قیمت به دلیل فلز استفاده شده در آن ها ارزش گذاری می شوند. معمولا مقرون به صرفه ترین ظرف های کیک پزی، قالب های گالوانیزه می باشند. برای ریختن مواد درون قالب باید توجه کنید که مواد را در وسط قالب خود بریزید تا به صورت آرام در کل ظرف پخش شود. این کار باعث می شود تا حباب و فضای خالی درون کیک شما ایجاد نشود.

روش تهیه کیک هلو

در صورتی که به پودر یا عصاره های طبیعی هلو دسترسی ندارید می توانید از خود میوه ی هلو استفاده کنید. برای بکارگیری هلو می بایست در ابتدا پوست آن را جدا کنید. سپس هلوهای به دست آمده را درون ظرفی بریزید و آن ها را خوب هم بزنید تا به صورت پوره درآیند.

مواد دیگر مانند آرد، تخم مرغ، بکینگ پودر، وانیل و... را به صورت مرحله به مرحله به آرد اضافه کنید و با استفاده از یک همزن برقی آن ها را خوب مخلوط کنید تا شکل کلی مواد ایجاد شود.

در گام بعدی هلو و مواد اولیه را با یکدیگر مخلوط کنید، تا مواد برای پخت کیک آماده شود. در گام آخر مواد را درون قالب بریزید و قالب را در درون فر قرار دهید، سپس بعد از گذشت 50 دقیقه می توان گفت که کیک شما آماده شده است.

نتیجه گیری

روش پخت کیک هلو با روش ساخت کیک های دیگر تفاوت چندانی ندارد. برای بالا بردن کیفیت کیک هایتان به شما توصیه می کنیم تا با استفاده از پودر کیک مرغوب و خرید آرد ذرت این امر را برای خود به ارمغان آورید. همچنین در صورت علاقه می توانید با مراجعه به وبسایت آردینه مقالات دیگری مانند طرز تهیه کیک شکلاتی را مطالعه کنید و از پخت آن ها در منزل لذت ببرید.

 

شماره آردینه


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

شرکت تولیدی آردینه ایران با نام تجاری دیهیم فعالیت خود را از سال 1363 با هدف تولید انواع محصولات آرد و خرید آرد قنادی مورد استفاده در بخش قنادی و شیرینی­ پزی آغاز نموده است.در سال­های اخیر، این شرکت با هدف ارتقاء کیفیت انواع نان­ ها و محصولات قنادی و شیرینی ­پزی و جهت تکمیل و گسترش محصولات تولیدی خود، با تکیه بر دانش فنی روز و تحقیقات انجام شده، موفق به تولید انواع اصلاح کننده­ ها و بهبوددهنده­ های آرد و نان برای انواع نان­های حجیم، نیمه حجیم و سنتی و نیز انواع محصولات قنادی و شیرینی پزی گشته است.


طراحی سایت توسط رایا پارس