شماره تماس:

011-42293130-2

آدرس:

مازندران- قائم شهر - کیلومتر 3 جاده بابل - بعد از پل تلار ابتدای فرعی آردینه صندوق پستی: 47645/333
طرز تهیه کیک اسفنجی

خرید بهبود دهنده و کیک های اسفنجی به دلیل طرفداران زیادی که دارد باعث شده تا به شما طرز تهیه آن را به ساده ترین روش ممکن آموزش دهیم. این نوع کیک ها معمولا در خارج از مراسم ها و مهمانی ها نیز استفاده می شود. شما برای سپری کردن مراحل طرز تهیه کیک اسفنجی نیاز به مواد اولیه خاصی ندارید. 

دلایل پخت کیک اسفنجی

گاهی اوقات کیک اسفنجی به عنوان یک میان وعده خوب مورد استفاده قرار می گیرد. سرو کیک اسنفجی بیشتر در عصر ها با نوشیدنی های گرم و سرد می باشد. همچنین شما برای طعم دهی به کیک های اسفنجی هیچ گونه محدودیتی ندارید و قادر هستید تا با اضافه کردن موادی مانند پودر شکلات، وانیل و.. اقدام به تهیه طعم های مختلف آن کنید.

مواد مورد نیاز برای پخت کیک اسفنجی

لازم به ذکر است که با استفاده از این مواد اولیه شما قادر هستید تا یک کیک 2 کیلویی را آماده کنید:

  • تخم مرغ متوسط: 6 عدد
  • آرد: دو پیمانه و نیم
  • نمک: یک قاشق چای خوری
  • شکر: یک و نیم پیمانه
  • بکینگ پودر: 1 قاشق چای خوری
  • پودر وانیل: 2 قاشق چای خوری
  • آب ولرم: 2 لیوان

نکته: پیمانه ای که برای اندازه گیری این مواد مورد استفاده قرار می گیرد برابر با یک لیوان است که قطر پیمانه ذکر شده حدود 15 سانتیمتر می باشد. شما نیز با پیدا کردن یک پیمانه مناسب به این اندازه می توانید از مواد اولیه خود را به درستی اضافه کنید.

نکته: قبل از آماده کردن مواد اولیه برای کیک و برای سریع آماده شدن آن، فر را بر روی دمای 100 درجه قرار دهید.

دستور پخت کیک اسفنجی

اکنون می خواهیم مراحل آماده کردن مواد اولیه را با هم سپری کنیم پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

  1. گام اول

برای استفاده از تخم مرغ در پخت کیک اسفنجی، می بایست زرده و سفیده را از یکدیگر جدا کنید. بعد از این که سفیده را از زرده تخم مرغ جدا کردید آن ها را در 2 ظرف مختلف بریزید، دقت داشته باشید که ما تنها از سفیده تخم مرغ در این مرحله استفاده می کنیم. در آخر سفیده ها را در ظرف بریزید و با همزن شروع به همزدن کنید.

برای این که به نتیجه مطلوب برسید، می بایست هم زدن سفیده را به مدت 5 الی 10 دقیقه ادامه دهید و زمانی که سفیده تخم مرغ کاملا سفت شد، کار آماده کردن سفیده تمام شده است.

نکته: در صورتی که برای اولین بار قصد پختن یک کیک اسفنجی را دارید، ممکن است آماده کردن مواد اولیه برایتان زمانبر باشد و به این دلیل که تخم مرغ زود خراب می شود، می بایست آن را درون یخچال قرار دهید.

  1. گام دوم

در این مرحله زرده را درون ظرفی بریزید و بعد از اضافه کردن وانیل مقداری آن را هم بزنید، بعد از کمی هم زدن، اکنون می توانید شکر را اضافه کنید و هم زدن را دوباره از سر بگیرید. برای رسیدن به نتیجه مطلوب می بایست رنگ مواد به صورت کرمی رنگ در آید و در حین انجام کار یک لیوان آب گرم را به آرامی اضافه کنید.

نکته: این عمل باید با همزن انجام شود، زیرا هم زدن با دست باعث سفت شدن زرده تخم مرغ می شود. در صورتی که زرده تخم مرغ سفت شد، دیگر این ماده اولیه برای پخت کیک مناسب نخواهد بود.

نکته:  اگر شما قصد دارید تا برای دفعات بعد کیک اسفنجی را در خانه تهیه کنید، برای تنوع بیشتر می توانید به جای آب از یک لیوان شیر استفاده کنید.

 

 

  1. گام سوم

در این مرحله آرد را کاملا صاف کنید و برای انجام این کار می توانید از الک استفاده کنید. دقت داشته باشید که توری الک بسیار ریز باشد، تا این عمل به نحو احسنت انجام شود. سپس آرد الک شده را همراه با بکینگ پودر مخلوط کنید و به زرده هایی که از قبل آماده کردید، مخلوط و شروع به هم زدن آن ها کنید.

نکته: در هنگام انجام این کار اطراف ظرف خود را با یک چاقو تمیز کنید، زیرا بعد از خشک شدن ترکیب آرد با زرده ی تخم مرغ تمیز کردن ظرف آن بسیار سخت می شود.

  1. مرحله چهارم

بعد از سپری شدن مراحل تا این قسمت شما می توانید فر خود را گرم تر کنید. برای انجام این کار درجه فر را بر روی 140 و مدت زمان را بر روی 5 دقیقه بگذارید.

  1. مرحله پنجم

در این بخش سعی داریم تا ظرف پخت کیک را آماده کنیم. برای پخت کیک می توانید قالب های گالوانیزه را خریداری کنید، زیرا این قالب ها از نظر قیمتی بسیار مقرون به صرفه هستند. بعد از این که قالب خود را انتخاب کردید، می بایست اطراف ظرفتان را با روغن یا کره کاملا چرب کنید تا مواد اولیه در زمان پخته شدن به قالب چسبیده نشود. سپس مواد را درون قالب بریزید و با استفاده از یکی قاشق آن را خوب هم بزنید تا فضای خالی در بین مواد پر شود. در انتها قالب کیک را درون فر قرار دهید و در دمای 130 درجه و با زمان 20 دقیقه منتظر آماده شدن کیک باشید.

مهم ترین نکات در خصوص تهیه کیک اسفنجی

  1. باید در نظر داشته باشید که ممکن است دمای فر شما با دمای پیشنهاد شده تفاوت داشته باشد و این تفاوت بخاطر گازی یا برقی بودن فرها است. برای رفع این مشکل می توانید از یک خلال دندان استفاده کنید، بعد از این که کیک شما 20 دقیقه در فر قرار داشت، یک خلال دندان را درون آن فرو کنید، در صورتی که مواد کیک به خلال شما چسبیده شد، کیک شما زمان بیشتری برای پخته شدن نیاز دارد.
  2. قالب کیک را کاملا پر نکنید و دلیل این موضوع بخاطر فضا گذاشتن برای پف کردن کیک است.

جمع بندی

طرز تهیه کیک اسفنجی تنها در کشور ما انجام نمی شود بلکه در سراسر جهان انجام و طرفداران خاص خود را دارد. فقط در زمان خرید آرد نول و خرید بهبود دهنده باید دقت داشته باشید تا از مرغوبترین نوع آن استفاده کنید. همچنین برای آگاهی بهتر در تهیه مواد اولیه، می توانید مقاله بررسی مشخصات بیکینگ پودر مرغوب و باکیفیت که در سایت آردینه قرار دارد را مطالعه نمایید.

 

شماره آردینه


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

شرکت تولیدی آردینه ایران با نام تجاری دیهیم فعالیت خود را از سال 1363 با هدف تولید انواع محصولات آرد و خرید آرد قنادی مورد استفاده در بخش قنادی و شیرینی­ پزی آغاز نموده است.در سال­های اخیر، این شرکت با هدف ارتقاء کیفیت انواع نان­ ها و محصولات قنادی و شیرینی ­پزی و جهت تکمیل و گسترش محصولات تولیدی خود، با تکیه بر دانش فنی روز و تحقیقات انجام شده، موفق به تولید انواع اصلاح کننده­ ها و بهبوددهنده­ های آرد و نان برای انواع نان­های حجیم، نیمه حجیم و سنتی و نیز انواع محصولات قنادی و شیرینی پزی گشته است.


طراحی سایت توسط رایا پارس