شماره تماس:

011-42293130-2

آدرس:

مازندران- قائم شهر - کیلومتر 3 جاده بابل - بعد از پل تلار ابتدای فرعی آردینه صندوق پستی: 47645/333
آشنایی با انواع آرد و ویژگی آنها (بخش اول)

برای پخت و درست کردن کیک، شیرینی، نان و...نیاز به استفاده از آرد داریم. اما اگر می خواهید حاصل تلاشتان خوشمزه و با کیفیت باشد باید بر اساس ویژگی های هر آرد و چیزی که می خواهید درست کنید انتخاب نمایید. به عنوان مثال برای پخت شیرینی بهتر است اقدام به خرید آرد قنادی نمایید تا شیرینی سبک و تُرد داشته باشید.

در این مقاله به معرفی انواع آرد و ویژگی های آنها می پردازیم تا بتوانید با آگاهی و اطلاعات از انواع آرد بهترین و مناسب ترین آرد را انتخاب نمایید.

معرفی انواع آرد

برای آغاز پخت و پز ابتدا باید انواع آرد را بشناسید. انواع آرد عبارت اند از:

  • آرد برنج
  • آرد سمولینا
  • آرد ایرمیک
  • آرد 150
  • آرد کامل
  • آرد ذرت
  • آرد فوری
  • آرد تریتیکاله
  • آرد تیره

آرد برنج

یکی از انواع آرد، استفاده از آرد برنج است. این آرد کاربرد کمتری نسبت به سایر آردها در صنعت صنایع غذایی دارد. از این آرد بیشتر در تهیه سوپ، آش، کتلت و فرنی استفاده می شود. البته اگر طرفدار شیرینی های برنجی نیز هستید؛ می توانید از آرد برنج برای تهیه آن کمک بگیرید.

آرد سمولینا

سمولینا از گندم دروم تشکیل شده است که این ماده به عنوان تشکیل دهنده اولیه ماکارونی محسوب می شود و از تکدانه های زرد و آنتی اکسیدان تشکیل شده است. سمولینا دارای ویتامین و املاح و مواد مغذی فراوان و مفیدی است که همین موضوع موجب شده است که مواد غذایی که با آن تشکیل می شود کیفیت بالایی پیدا کنند.

آرد سمولینا در تولید ماکارونی کاربرد دارد و نسبت به سایر آرد ها از پروتئین بیشتری برخوردار است و همین موضوع باعث عدم چسبندگی ماکارونی در هنگام پخت می شود.

آرد ایرمیک

یکی از اشتباهاتی که اکثر افراد به آن دچار می شوند؛ یکسان دانستن، آرد ایرمیک و آرد سمولینا است.

آرد ایرمیک از بخش میانی گندم تشکیل شده است و خالص ترین بخش گندم نیز به شمار می رود. به این معنا که در آرد ایرمیک هیچگونه سبوسی استفاده نمی شود درحالی که آرد سمولینا میزان مشخصی سبوس دارد.

اما آرد ایرمیک در صنعت تولید ماکارونی نقشی ندارد و از آن بهره نمی برند. علت این موضوع در عدم صرف اقتصادی آرد ایرمیک می باشد.

آرد 150

آرد 150 به آردی گفته می شود که بخش کمی از پوسته و جوانه آن گرفته شده و حداکثر با درصد استخراج93  می باشد.

آرد کامل

 آرد کامل که نام دیگر آن آرد 180 است؛ بخش زیادی پوسته و جوانه گندم دارد و درصد استخراج حداقل 97 را دارا می باشد.

 

اشنایی با انواع آرد برای پخت و پز

آرد ذرت

برای تهیه آرد ذرت، دانه های آن را از هم جدا می کنند و سپس آنها را خشک می کنند. دلیل خشک کردن آنها افزایش ماندگاری دانه ذرت است. سپس برای تولید آرد ذرت، دانه ها را خیس می کنیم تا روی انها نرم شوند. سپس بعد از نرم شدن، آنها را آسیاب می کنند. و در گام آخر نیز مغز داخل ذرت را مجدداً آسیاب کرده تا آردی یکدست حاصل شود.

از آزد ذرت برای تهیه انواع کیک، کلوچه و شیرینی می توانید استفاده کنید. همچنین این آرد در تهیه سوپ نیز قابل استفاده است.

آرد فوری

آردی که بدون چسبندگی با مخلوط شدن با آرد تبدیل به خمیر شود را آرد فوری می گویند. اگر می خواهید آرد فوری درست کنید؛ می توانید آرد معمولی را خیس کرده و سپس آن را خشک نمایید. این کار به دلیل آن است که با خیس کردن آرد معمولی ذرات آن بهم می چسبد.

آرد تریتیکاله

بکی از انواع آرد، آرد تریتیکاله می باشد. این آرد به دلیل فعال بودن آلفا آمیلاز و امکان صدمه دیدن نشانسته برای پخت نان توصیه نمی شود.

آرد تیره

آردی که از جوانه گندم تشکیل نشود ولی شامل تمام قسمت های دانه باشد را آرد تیره می گویند. از آرد تیره برای پخت نان های تیره یا سنگک استفاده می شود. این آرد با سبوس مخلوط شده و رنگ تیره تری نسبت به سایر آردها دارد. نام دیگر این آرد، آرد سنگک می باشد.

جمع بندی

در این مقاله به معرفی انواع آرد و ویژگی ها و کاربردهایشان پرداختیم. انواع زیادی آرد وجود دارد که در مقاله بعدی نیز به معرفی سایر آردها می پردازیم.

اگر نیاز به خرید آرد قنادی دارید؛ می توانید با شماره زیر تماس بگیرید تا تیم پشتیبانی آردینه شما را راهنمایی نمایند.

 

شماره آردینه


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

شرکت تولیدی آردینه ایران با نام تجاری دیهیم فعالیت خود را از سال 1363 با هدف تولید انواع محصولات آرد و خرید آرد قنادی مورد استفاده در بخش قنادی و شیرینی­ پزی آغاز نموده است.در سال­های اخیر، این شرکت با هدف ارتقاء کیفیت انواع نان­ ها و محصولات قنادی و شیرینی ­پزی و جهت تکمیل و گسترش محصولات تولیدی خود، با تکیه بر دانش فنی روز و تحقیقات انجام شده، موفق به تولید انواع اصلاح کننده­ ها و بهبوددهنده­ های آرد و نان برای انواع نان­های حجیم، نیمه حجیم و سنتی و نیز انواع محصولات قنادی و شیرینی پزی گشته است.


طراحی سایت توسط رایا پارس