شماره تماس:

011-42293130-2

آدرس:

مازندران- قائم شهر - کیلومتر 3 جاده بابل - بعد از پل تلار ابتدای فرعی آردینه صندوق پستی: 47645/333
جایگزین های سالم برای آرد سفید

آرد یکی از اصلی ترین مواد غذایی برای تولید انواع مختلف غذا، دسر، محصولات پختنی و نان است. این محصول از گندم بدست می آید که در کارخانه ها پس از طی کردن مراحلی گندم بوجاری را به آرد تبدیل خواهند کرد. اما انواع آرد از جنبه سلامت میتوانند با یکدیگر متفاوت باشند. آرد سالم به آردی گفته میشود که توانایی نگه داری بیشترین و بهترین مواد مغذی را درخود دارد. امروزه درباره انواع آرد اطلاعات گسترده ای وجود دارد، اما ما قصد داریم که در این مقاله به چند مدل از بهترین و سالم ترین آرد ها برای جایگزین کردن آن با آرد سفید اشاره کنیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

آرد سفید

شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید ما در جهان حدود 23 مدل آرد داریم و هر آردی برای پخت هر نوع غذا به کار می آید. اما آرد سفید نوعی از آرد است که از گندم نرم گرفته اند و مقدار پروتئین بسیار بالایی دارد که میزان سبوس گیری از این آرد بسیار بالا است، به زبان ساده جوانه و سبوس این آرد در مرحله تصفیه گرفته میشود که این کار باعث کاهش شدید فیبر میگردد زیرا عمده فیبر گندم در جوانه و سبوس آن ذخیره میشود.

تفاوت های آرد سفید و آرد کامل گندم

  • درحالی که آرد کامل گندم بسیار محبوب است و انتخاب مفید و مغذی تری میتواند باشد، اما باید دقت داشته باشید که آرد کامل گندم مایع بیشتری را به خود جذب میکند، زیرا جوانه و سبوس در آن وجود دارد و برای ورز دادن آن نیاز به مایع و مهارت بیشتری است،که در نتیجه خمیر آن چسپناک تر است.
  • آرد سفید در مقایسه با آرد کامل از ماندگاری بالاتری برخوردار است، زیرا مواد روغنی که در آرد کامل یافت میشود باعث میشود که هنگام قرارگیری در کنار هوای آزاد و اکسیژن آرد طعم ناخوشایندی پیدا کند.

مواد غذایی که حاوی آرد سفید تصفیه شده میباشند

برخی از مواد غذایی که شامل این ماده میشود عبارتند از نان، پاستا، کلوچه، کیک، چیپس، کراکر، سرلاک، نان پیتزا، نان کلوچه، دونات و.... همه این مواد علاوه بر اینکه در تولید آن از آرد سفید استفاده شده است میتوانند مضر باشند بلکه شامل مقدار زیادی از طعم دهنده های مصنوعی و نگهدارنده میباشند.

عوارض آرد سفید برای سلامت

عوارض آرد سفید عبارت اند از:

اضافه وزن و چاقی

آرد سفید شامل نشاسته است، که از گروه کربوهیدرات های ساده می باشد و به راحتی در معده هضم میگردد و شامل مواد مغذی دیگری نیست. همچنین این ماده ایجاد سیری کاذب کرده و گرسنگی فرد را به صورت کامل از بین نمی برد.

بیماری قند خون و دیابت

مطالعات کارشناسان حوزه سلامت نشان میدهد که هنگام مصرف این آرد سطح انسولین در خون بالا میرود، با آزاد شدن انسولین و تبدیل قند یا همان گلوکز به سلول تولید انرژی نیز افزایش پیدا می کند که میتواند عامل اصلی ابتلا به دیابت نوع 2 شود.

 

 

محصول های سالم برای جایگزینی با آرد سفید

در سال های اخیر طی مطالعات صورت گرفته آرد سفید و شکر به عنوان یکی از اصلی ترین دلایل چاقی ذکر شده است که پزشکان به دنبال جایگزین های سالم تری برای این آرد هستند. در ادامه به معرفی انواع آرد های مختلف و سالم برای جایگزین کردن آن با  آرد سفید اشاره میکنیم پس در ادامه راه با ما همراه شوید.

آرد نارگیل

این آرد دارای فیبر بیشتر و کربوهیدرات کمتر است، اما حاوی چربی اشباع بیشتری میباشد. آرد نارگیل حاوی رطوبت بسیار بالا و جذب آب بسیار زیاد است، که در دستور پخت های مختلف نیاز به جایگزین کردن آب و چربی بیشتری برای ورز دادن خمیر است.

آرد نخود

مدت هاست در کشور هایی نظیر هندوستان از این آرد در پختن انواع غذا هایشان استفاده میکنند. در تحقیقات جدید دریافت اند که اغلب آرد ها حاوی گلو تن هستند. برخی از افراد به این ماده حساسیت داشته و نمیتوانند آن را  استفاده کنند. در سراسر دنیا آرد نخود به عنوان جایگزین بدون گلوتون آرد سفید به حساب می آید. این آرد فواید زیادی برای سلامتی دارد و دارای خاصیت سیر کنندگی بیشتری نسبت به آرد سفید است. این آرد برای افراد مبتلا به دیابت نیز میتواند مفید باشد زیرا بر قند خون تاثیر کمتری میگذارد. برای خرید آرد نخود میتوانید به انواع فروشگاه ها و صفحات مجازی سر بزنید.

آرد بادام

این آرد از آسیاب کردن دانه های بدون پوست بادام بدست می آید پس از آنجایی که در تهیه این آرد از غلات استفاده نمیشود، به طور طبیعی فاقد گلوتن است. این آرد منبع بسیار خوبی از اسید های چرب امگا 3، منیزیم، ویتامین E، و آنتی اکسیدان به شمار می آید.

آرد برنج

این آرد همان طور که از اسمش پیداست از برنج تهیه و تولید میشود. برای تهیه آن برنج پوست کنده را یک روز کامل در آب سرد خوابانده و خیس میکنیم و بعد از خشک کردن آن را میکوبند تا آرد به دست آید. این آرد جایگزین مناسبی برای افرادی است که به گلوتون دستگاه گوارش آنها واکنش میدهد. برای خرید آرد برنج باید حتما به کیفیت این آرد و نحوه تولید آن دقت کنید.

جمع بندی

در آخر انواع مختلفی از آرد برای جایگزین کردن با آرد سفید موجود است که هر کدام از ما با توجه به شرایط خودمان باید به یکی از آنها روی بیاوریم. پیشنهاد ما به شما خرید آرد نخود و خرید آرد برنج میباشد که جایگزین های بسیار سالم و مغذی میتوانند برای شما باشند و همچنین این مواد برای بسیاری از بیماری ها از جمله دیابت مفید و کاربردی میباشند. گاهی وقت ها با یک تغییر کوچک در رژیم غذایی خودمان میتوانیم بسیاری از مشکلات سلامت را از پیش روی برداشت و حل کرد.


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

شرکت تولیدی آردینه ایران با نام تجاری دیهیم فعالیت خود را از سال 1363 با هدف تولید انواع محصولات آرد و خرید آرد قنادی مورد استفاده در بخش قنادی و شیرینی­ پزی آغاز نموده است.در سال­های اخیر، این شرکت با هدف ارتقاء کیفیت انواع نان­ ها و محصولات قنادی و شیرینی ­پزی و جهت تکمیل و گسترش محصولات تولیدی خود، با تکیه بر دانش فنی روز و تحقیقات انجام شده، موفق به تولید انواع اصلاح کننده­ ها و بهبوددهنده­ های آرد و نان برای انواع نان­های حجیم، نیمه حجیم و سنتی و نیز انواع محصولات قنادی و شیرینی پزی گشته است.


طراحی سایت توسط رایا پارس