شماره تماس:

011-42293130-2

آدرس:

مازندران- قائم شهر - کیلومتر 3 جاده بابل - بعد از پل تلار ابتدای فرعی آردینه صندوق پستی: 47645/333
آشنایی با بهترین و سالم ترین نان

یکی از مهمترین و جدا نشدنی ترین اقلام در سفره ما ایرانیان نان ها هستند که پایه اصلی بسیاری از غذاها را در دنیای ما تشکیل میدهند. آرد نیز به دلیل استفاده در تولید نان جزء ماده اصلی به شمار می رود و از اهمیت زیادی برخوردار است. بدین ترتیب خرید آرد مثل خرید آرد نخود، خرید آرد قنادی، آرد برنج و... بسیار مهم است. زیرا هرچه آرد شما بهتر باشد، نان شما طعم بهتری خواهد داشت.

در این مقاله با ما همراه باشید تا بهترین و سالم ترین نان از نظر ارزش غذایی و سلامتی را در اختیار شما قرار دهیم و امیدواریم که از مطالعه این مقاله لذت کافی را ببرید.

نکاتی را که در هنگام خرید نان باید به آن توجه کنیم

نکات مهم در خرید نان عبارت اند از:

نان پخته شده از آرد گندم:

غلات کامل در دانه های گندم فیبر زیادی دارد و از غلات تصفیه شده که برای از بین بردن سبوس و جوانه، فرآوری شده اند، مقوی تر هستند. با این حال، توجه به این نکته مهم است که بسیاری از تولید کنندگان بر روی نان ها " گندم کامل" برچسب گذاری می کنند ولی نان آنها آرد سفید دارد.

در هنگام خرید نان فقط بر روی برچسب آن و همچنین قهوه ای بودن نان توجه نکنید، زیرا همیشه برچسب و قهوه ای بودن نان به این معنا نیست که این نان بهترین نان است و سرشار از فیبر و غلات کامل است.

در هنگام خرید نان توجه داشته باشید حتما باید 100% آرد گندم کامل و یا 100% آرد غلات کامل به چشم بخورد. زیرا این ماده غذایی به طور طبیعی درصد چربی آن پایین بوده و همچنین بدون کلسترول است و دارای پروتئین، مواد معدنی، ویتامین ها و... می باشد. همچنین از بیماری های قلبی، سکته، دیابت، چاقی و برخی از سرطان ها جلوگیری می کند.

میزان سدیم و نمک در نان:

نکته دیگر هم که در هنگام خرید نان به آن باید توجه کنیم میزان نمک و سدیم است. زیرا دریافت نمک و سدیم بیش از حد در نان باعث بروز بیماری های نظیر فشار خون، پوکی استخوان و... می شود.

آشنایی با بهترین نوع نان ها

در ادامه به معرفی چند نوع نان سالم می پردازیم:

نان سنگک

نان سنگک یکی دیگر از نان های پر مصرف و پر طرفدار ایرانیان است. در پخت این نان از سبوس و آرد مرغوب استفاده می شود و همین دلیلی است که این نان جزء با کیفیت ترین نان در کشور محسوب شود. نان سنگک دارای ویتامین های گروه B ، اسید فولیک، املاح معدنی و پروتئین ها می باشد، البته به شرطی این که با آرد کامل درست شده باشد.

نان جو  

نان جو دارای ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر،سلنیوم و سایر مواد مغذی می باشد. به گفته متخصصان تغذیه، فواید غذایی جو مهم و مفیدتر از سایر غلات است. در مقایسه با غلات دیگر، جو از تولید چربی های مضر در خون جلوگیری می کند و همچنین فعالیت های دستگاه گوارش را تنظیم می کند، فشار خون را تنطیم می کند و با انسولین سازی در بدن باعث کاهش قند خون می شود. بنابراین دوستداران نان، می توانند نان جو را به عنوان جایگزینی سالم برای نان های فرآوری شده با آرد تصفیه شده در نظر بگیرند.

نان چاودار

نان چاودار نوعی نان است که آرد آن از دانه های چاودار تهیه می شود که به آن گندم سیاه هم می گویند. این نان رنگ روشن و تیره ای دارد که به نوع آرد و مواد اولیه استفاده شده در آن بستگی دارد. آرد چاودار نسبت به آرد گندم مواد مغذی بیشتری دارد چون سبوس و جوانه های آن به سختی از هم جدا می شوند. به علاوه این ماده در مقایسه با نان سفید و گندم دارای فیبر بالایی است و از کالری کمتری نسبت به نان های دیگر می باشد و همچنین برای کلیه رژیم های لاغری نیز توصیه می شود.

نان کتان

نان کتان یکی از سالم ترین نان هایی که می توانیم استفاده کنیم، زیرا از آرد های غلات کامل و دانه های کتان تهیه شده است. دانه های کتان بسیار مغذی و دارای امگا 3 هستند که در غذاهای گیاهی یافت می شود.

علاوه بر این، دانه های کتان دارای ترکیبات به نام گینگان هستند که می توانند به عنوان آنتی اکسیدان در بدن شما عمل کند که در مقابل برخی از سرطان ها محافظت کنند. با این وجود خوردن نان کتان فواید دیگری مانند بهبود سلامت دستگاه گوارش را هم دارد.

 

 

چرا خوردن نان دارای اهمیت است؟  

در مطلب زیر چند نمونه از اهمیت مصرف این ماده غذایی را به طور خلاصه شرح می دهیم در ادامه مقاله با ما همراه باشید:

دارای فیبر کافی

وجود داشتن فیبر کافی در نان باعث نظم در دستگاه گوارش می شود و همچنین به سلامت سیستم دفاعی بدن نیز کمک می کند.

سلامت بدن را تضمین می کند

خوردن نان تاثیر زیادی در سلامتی بدن دارد. تحقیقات نشان می دهد افرادی که به صورت منظم از این ماده غذایی استفاده می کنند کمتر دچار سرطان، دیابت، فشار خون بالا، سکته مغذی و... می شوند.

درمان یبوست

نان سرشار از مواد مغزی و فیبر است که به عنوان یکی از راههای درمان یبوست شناخته شده است.

کمک به کاهش وزن

خوردن نان های کامل به علت داشتن فیبر و سایر مواد مغذی با عث می شود زمان بیشتری را در معده شما بوده و باعث لاغری شود و همچنین مانع از بروز بیماری های مانند افزایش قند خون شود. بنابراین به شما پیشنهاد می کنیم به جای استفاده از شیرینی و شکلات به سراغ نان و غلات های کامل بروید.

نکاتی در مورد نگهداری درست نان

  1. در صورت خرید نان برای چند روز، باید در هنگام خرید از نانوایی حتما نان را سرد کنید و از سفره های پارچه ای استفاده کنید.
  2. برای نگهداری نان به مدت طولانی، حتما باید با استفاده از کیسه های پلاستیکی نان را در فریزر نگه داری کنید.
  3. اگر نان را در فریزر قرار می دهید، حتما سعی کنید در آب کردن یخ آن دقت لازم را به عمل آورید بهترین راه قرار دادن در دمای محیط است و اگر عجله دارید می توانید ان را در توستر یا فر قرار دهید.

جمع بندی

نان ها از برخی از مواد غذایی سالم ترهستند. برای انتخاب یک نان سالم، به دنبال انواع تهیه شده آرد گندم کامل یا آرد جوانه گندم باشید. اگر هم می خواهید نان مصرفی خود را در خانه با آردهای مختلف مثل خرید آرد نخود، خرید آرد قنادی یا آرد برنج را دارید می توانید با خرید بکینگ پودر و آرد با کیفیت یک نان سالم را در خانه بپزید و از خوردن آن لذت ببرید.


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

شرکت تولیدی آردینه ایران با نام تجاری دیهیم فعالیت خود را از سال 1363 با هدف تولید انواع محصولات آرد و خرید آرد قنادی مورد استفاده در بخش قنادی و شیرینی­ پزی آغاز نموده است.در سال­های اخیر، این شرکت با هدف ارتقاء کیفیت انواع نان­ ها و محصولات قنادی و شیرینی ­پزی و جهت تکمیل و گسترش محصولات تولیدی خود، با تکیه بر دانش فنی روز و تحقیقات انجام شده، موفق به تولید انواع اصلاح کننده­ ها و بهبوددهنده­ های آرد و نان برای انواع نان­های حجیم، نیمه حجیم و سنتی و نیز انواع محصولات قنادی و شیرینی پزی گشته است.


طراحی سایت توسط رایا پارس