شماره تماس:

011-42293130-2

آدرس:

مازندران- قائم شهر - کیلومتر 3 جاده بابل - بعد از پل تلار ابتدای فرعی آردینه صندوق پستی: 47645/333
بهترین نوع نان (بخش دوم)

تشخیص بهترین نوع نان در بین نان های دیگر شاید برای شما دغدغه ای سخت باشد و بخواهید که مطلع شوید از چه نوع نانی می بایست استفاده کنید. درحال حاضر تعداد نان های موجود در بازار بسیار متفاوت است و کشورمان ایران به دلیل اینکه منابع غذایی خوبی در اختیار دارد باعث شده تا نان های مختلفی طبخ شود. همچنین مردم با خرید آرد جو و دیگر آرد های موجود در بازار و تغییرات در فرآیند پخت آن ها، هر روزه به طبخ نان های جدیدی دست پیدا می کنند.

پیدایش نان

پیدایش نان در زمان های قدیم و در عصر هجر صورت گرفت و کشف این ماده غذایی و حیاتی به صورت کاملا تصادفی اتفاق افتاد. نخستین بار آب را به وسیله دانه های غلات با هم مخلوط کردند و آن را بر روی یک سطح فلزی گذاشتند سپس در زیر آن آتش ریختند. بعد از گذشت مدتی متوجه شدند که این ماده خاصیت جامد به خود گرفته است و آن جا بود که پیدایش نان اتفاق افتاد.

جایگاه نان

شاید شما غذایتان را بدون نان نخورید و تا زمانی که به این ماده غذایی دسترسی نداشته باشید میلی به خوردن غذا نیز نداشته باشید. این دلیل باعث شده تا نان به عنوان یکی از اصلی ترین لازمه های مردم در زمان سرو غذا محسوب شود. همچنین در زمان های قدیم از نان به عنوان یک غذای اصلی استفاده می شده است. برای درک بهتر این موضوع می توانید به مقاله خواص شگفت انگیز آرد گندم سبوس دار سر بزنید.

انواع نان

تا اینجای مقاله سعی کردیم تا سوالات احتمالی شما را پاسخ دهیم که یکی از آن ها نحوه پیدایش نان بوده است. در ادامه می خواهیم به بهترین نوع نان و بررسی انواع نان بپردازیم. نان هایی که در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرند به شرح زیر می باشد:

  • نان سنگک
  • نان لواش
  • نان تافتون
  • نان باگت یا فرانسوی
  • نان شیرمال و ...

نان سنگک

این نان به خاطر استفاده از آرد های سبوس دار به عنوان یکی از محبوب ترین و پرکاربرد ترین نان های موجود در بین مردم می باشد. شاید برای شما سوال شده باشد که جدیدا کیفیت نان های سنگک تغییر کرده است یا خیر؟ پاسخ ما به شما این است که بلی .

جدیدا در پخت نان های سنگک از آرد های بدون سبوس استفاده می کنند که این موضوع باعث افت کیفیت نان ها شده است. همچنین در نان سنگک از آرد های خبازی یا آرد ستاره دار استفاده می شود. یادآور شویم که یکی دیگر از مسائلی که باعث وجه تمایز این نان دوست داشتنی نسبت به نوع های دیگر خود گردیده است، می توان به مدت زمان قرار گرفتن در شعله اشاره کرد. این موضوع باعث می شود تا خمیر مدت زمان بیشتری تخمیر شود و در نهایت ارزش غذایی و کیفیت نان بیشتر شود.

نان لواش

این نان از دید کارشناسان تغذیه به عناون نان شناخته نمی شود و به عنوان پایین ترین نان از لحاظ کیفیت و ارزش غذایی محسوب می شود. دلایل این موضوعات را می توان به مدت زمان طبخ پایین نان لواش و پایین بودن ارزش غذایی آن اشاره کرد. شاید خیلی از افراد تمایل داشته باشند که نان های خود را با خرید آرد جو و استفاده از آن طبخ کنند اما این نان با آرد گندم نیز به زحمت پخته می شود.

دستگاه ایمنی بدن

اگر شما نان لواش را طولانی مدت در فر یا دستگاه های پخت نان قرار دهید، باعث غیر قابل استفاده شدن نان می شوید و به قول همگان وا می رود. همچنین در صورتی که مدت زمان پخت بالا باشد و نان شما با شکل و شمایل درست آماده شود، یک خطر دیگر نیز در کمین شما می باشد و این موضوع آسیب به دستگاه ایمنی بدن شما می باشد.

با قرار گرفتن خمیر در فر به صورت طولانی مدت باعث می شود تا مقدار آکسی لامید در نان بالا رود ، این موضوع موجب آسیب رسیدن به دستگاه ایمنی بدن شما خواهد شد.

نان تافتون

خیلی از افراد نان هایی که جوش شیرین دارند را استفاده نمی کنند و به دنبال نان های بدون این ماده هستند. ما به شما نان تافتون را پیشنهاد می کنیم، این نان به دلیل ضخامت متوسط و عدم استفاده از جوش شیرین به عنوان یک نان دوست داشتنی شناخته می شود. خیلی از افراد با خرید بهبود دهنده نیز اقدام به پخت این نان می کنند که این امر باعث می شود تا کیفیت نان های تافتون را ارتقا دهند.

نان فرانسوی

این نان در بین مردم به نام نان باگت شهرت دارد. پیدایش این نان به یکی از کشور های غرب اروپا باز می گردد. نان فرانسوی بیشتر در کارخانه ها تولید و عرضه می شوند که غله استفاده  شده در آن آرد سفید و حجیم شده می باشد.

نان باگت از لحاظ ارزش غذایی در رده نان های لواش قرار دارد و در بین کارشناسان تغذیه جایگاه چندانی ندارد. استفاده این نان بیشتر در فست فود ها به چشم می خورد و معمولا در منزل استفاده کمتری از نان فرانسوی می شود.

نان شیرمال

این مورد به عنوان نان های اصیل و سنتی ایرانی به حساب می آید، گاهی اوقات حتی مشاهده شده که توریست های خارجی به شهرهایی که این نان در آن جا پخته می شود سر می زنند. در تهیه نان شیرمال معمولا از شیر و شکر استفاده می شود و شما قادر هستید تا از آن به عنوان یک میان وعده خوب تغذیه کنید. نان های شیرمال به دلیل وجود شیر و غله به عنوان بهترین نوع نان از لحاظ ارزش غذایی محسوب می شود و شما می توانید در تغذیه فرزندان خود از آن استفاده کنید.

جمع بندی

بهترین نوع نان در بسیاری از موارد، مرتبط با مذاج و سلیقه غذایی شما است و شاید از لحاظ ارزش غذایی برایتان آنچنان اهمیت نداشته باشد. ما سعی کردیم در این مقاله نان را از بدو پیدایش و عواملی که باعث تغییر در کیفیت نان می شود را مورد بررسی قرار دهیم و امیدواریم این موارد به انتخاب نان به شما کمک کند. ، شاید شما از مرغوبترین مدل نان استفاده می کنید و همچنین شاید شما از طعم و مزه گندم خسته شده باشید، برای رفع این مشکل می توانید با خرید آرد جو اقدام به پخت نان با طعم جدیدی کنید. در پایان امیدواریم که مطالب برایتان مفید بوده باشد.


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

شرکت تولیدی آردینه ایران با نام تجاری دیهیم فعالیت خود را از سال 1363 با هدف تولید انواع محصولات آرد و خرید آرد قنادی مورد استفاده در بخش قنادی و شیرینی­ پزی آغاز نموده است.در سال­های اخیر، این شرکت با هدف ارتقاء کیفیت انواع نان­ ها و محصولات قنادی و شیرینی ­پزی و جهت تکمیل و گسترش محصولات تولیدی خود، با تکیه بر دانش فنی روز و تحقیقات انجام شده، موفق به تولید انواع اصلاح کننده­ ها و بهبوددهنده­ های آرد و نان برای انواع نان­های حجیم، نیمه حجیم و سنتی و نیز انواع محصولات قنادی و شیرینی پزی گشته است.


طراحی سایت توسط رایا پارس