شماره تماس:

011-42293130-2

آدرس:

مازندران- قائم شهر - کیلومتر 3 جاده بابل - بعد از پل تلار ابتدای فرعی آردینه صندوق پستی: 47645/333
آرد نخود | خواص آرد نخود

استفاده از آرد نخود ابتدا در گذشته های دور در کشور هندوستان  شکل گرفت و این ماده غذایی به دلیل  سادگی در ساخت آن بسیار مورد استقبال قرار گرفت. آرد نخود بیشتر در کشور عزیزمان ایران با نام آرد نخودچی نیز شناخته می شود و یکی از جایگزین های اصلی آرد برنج نیز می باشد همچنین برای ساخت این ماده از نخودچی پوست کنده شده و فاقد نمک استفاده می شود.

مزایا آرد نخود

در بیشتر موارد بیماران مبتلا به سلیاک از این ماده غذایی استفاده می کنند. آرد نخود حجم بسیار زیادی از مواد مغذی را در خود جای داده است و همچنین تاثیر مستقیمی بر روی سلامتی بدن، پوست صورت و موهای سر شما دارد. متاسفانه در بین مردم ترویج شده است که این ماده دارای گلوتن می باشد اما ما با تحقیقات آزمایشگاهی به شما این اطمینان را می دهیم که در آرد نخود هیچ ماده گلوتنی وجود ندارد.

حساسیت نسبت به آرد نخود

در تحقیقات ما مشاهده شده است که بعضی از افراد نسبت به آرد نخود حساسیت دارند و برای روشن شدن این موضوع ما روشی را به شما پیشنهاد می کنیم تا متوجه این موضوع مهم شوید. مقدار کمی از آرد نخود را بر روی نقاط حساس بدن مانند بازوی خود بمالید و بعد از گذشت 20 دقیقه آن نقطه را با آب خالی بشویید.

برای آن که متوجه شوید تا پوست شما نسبت به این ماده غذایی چه واکنشی را از خود نشان می دهد می بایست مدت 24 تا 48 ساعت صبر کنید و در صورتی که هر گونه علائمی از حساسیت بر روی پوست خود مشاهده کردید از استفاده آرد نخود جدا خودداری نمایید.

استفده از آرد نخود در سلامت پوست

جوش های صورت

شما می توانید با قرار دادن مقداری آرد نخودچی بر روی جوش های صورتتان باعث کاهش میکروب های موجود در صورتتان شوید. با مصرف آرد نخود چی شما قادر هستید تا قند خون خود را تثبیت کنید و این مورد در پدید نشدن جوش ها و آکنه های جدید بر روی صورت تاثیر بسیار شگرفی دارد.

طرز تهیه ماسک طبیعی با آرد نخود

برای اینکه شما از ماسک های شیمیایی درون بازار فاصله بگیرید ما به شما ماسک طبیعی آرد نخود را پیشنهاد می کنیم. برای ساختن این ماسک می بایست مقدار برابری از آرد نخود و زردچوبه را با هم ترکیب کنید و بعد از مختلوط کردن آن ها، یک قاشق غذاخوری آب لیمو ترش به اضافه کنید. اکنون این ترکیب ساخته شده را بر روی صورت و گردن خود بمالید و پس از 10 دقیقه احساس طراوت و شادابی در پوست را تجربه خواهید کرد.

طرز تهیه ماسک نخودچی با پرتقال

شما برای نتیجه گرفتن می بایست 3 روز در هفته از این ماسک طبیعی استفاده کنید و طرز تهیه آن به شرح زیر می باشد:

4 قاشق غذاخوری آرد نخود

نصف پوست یک پرتقال

یک قاشق چای خوری شیر

بعد از اضافه کردن مواد ذکر شده در بالا، آن ها را بسیار هم بزنید تا به صورت خمیر مانند شوند و سپس برای قرار دادن بر روی پوست خود بکار گیرید.

فیبر فراوان در آرد نخود

یکی از اصلی ترین مواد موجود در آرد نخود فیبر است. فیبر فراوان در این ماده باعث کاهش شدید چربی خون در بدن می شود همچنین با قرار دادن آرد نخود در برنامه غذایی خود می توانید احتمال حمله قلبی و بیماری های عروقی خود را در کهنسالی و میانسالی به شدت کاهش دهید.

باکتری زدایی روده ها:

قرار داشتن حجم زیادی از فیبر در آرد نخود باعث شده است تا بعد از مصرف، از یبوست جلوگیری شود و این ماده به تنهایی می تواند کلیه روده های شما را باکتری زدایی کند.

عوارض

همانطور که فیبر فراوان در آرد نخود مفید است، استفاده زیاد از این ماده غذایی ضررهایی نیز با خود همراه دارد که می توان به نفخ شکم و افزایش گاز روده ها اشاره کرد.

جمع بندی

مردم معمولا آرد نخود را یک منبع پوچ و بی ارزش غذایی می دانند و تمایلی برای خرید آرد نخود ندارند، اما ما سعی کردیم با تحقیقات و بررسی های فروان شما را از اهمیت این ماده غذایی مطلع کنیم. آرد نخود با وجود آنتی اکسیدان، تیامین، ویتامین B6، آهن، فسفر و منیزیم  یکی از مواد غذایی پر خاصیت و در عین حال بی ضرر است. امیدواریم مطالبی را که در این مقاله گردآروری کردیم باعث شده باشد تا این ماده غذایی در برنامه غذایی شما جای خود را پیدا کند.


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

شرکت تولیدی آردینه ایران با نام تجاری دیهیم فعالیت خود را از سال 1363 با هدف تولید انواع محصولات آرد و خرید آرد قنادی مورد استفاده در بخش قنادی و شیرینی­ پزی آغاز نموده است.در سال­های اخیر، این شرکت با هدف ارتقاء کیفیت انواع نان­ ها و محصولات قنادی و شیرینی ­پزی و جهت تکمیل و گسترش محصولات تولیدی خود، با تکیه بر دانش فنی روز و تحقیقات انجام شده، موفق به تولید انواع اصلاح کننده­ ها و بهبوددهنده­ های آرد و نان برای انواع نان­های حجیم، نیمه حجیم و سنتی و نیز انواع محصولات قنادی و شیرینی پزی گشته است.


طراحی سایت توسط رایا پارس