شماره تماس:

011-42293130-2

آدرس:

مازندران- قائم شهر - کیلومتر 3 جاده بابل - بعد از پل تلار ابتدای فرعی آردینه صندوق پستی: 47645/333
طرز تهیه آرد جو | طرز تهیه آرد جو

همواره از جو به عنوان یکی از اصلی ترین مواد غذایی که حاوی سبوس است یاد می شود. این دانه مغذی خواص زیادی دارد که موجب سلامتی افراد می شود. برای مثال به سلامت قلب، زیبایی پوست و مو، پیشگیری از دیابت، تناسب اندام و ... کمک زیادی می کند. البته موارد ذکر شده تنها بخشی از خواص جو بود. خرید آرد جو، که یکی از پر استفاده ترین مواد غذایی است، مصرف آن در بین ایرانیان رواج دارد.

طرز تهیه آرد جو

از آنجایی که آرد جو به راحتی در منزل تهیه می شود، توصیه می کنیم این کار را خودتان انجام دهید، پس همراه ما باشید تا طرز تهیه آرد جو را برای شما شرح دهیم.

  1. جو مورد نظر خود را انتخاب کنید

توصیه می کنیم برای تهیه این آرد، از جو پرک استفاده کنید. زیرا این مدل از جو معمولا در همه جا هست و قیمت نسبتا ارزانی هم دارد. دقت داشته باشید که به هیچ عنوان از جو های دو سر طعم دار استفاده نکنید، زیرا طعم آن ها به آرد انتقال داده می شود و نتیجه مطلوبی دریافت نمی کنید.

  1. جو پرک خود را در یک غذا ساز بریزید

پیشنهاد می کنیم برای پودر کردن جوها، از وسایلی مانند آسیاب برقی یا غذا ساز استفاده کنید. اگر این وسایل در دسترس شما نیستند می توانید از یک هاون برای اینکار استفاده کنید. در صورتی که هاون هم در دسترس شما نیست، جو ها را داخل یک پارچه یا پلاستیک ریخته و با هر وسیله ای که می توانید آن ها را بکوبید تا پودر شوند.

نکته ای که در این مرحله باید به آن دقت زیادی داشته باشید این است که حتما، غذا ساز، آسیاب برقی، هاون یا هر وسیله ای که از آن برای پودر کردن جو ها استفاده می کنید را، قبل از بکارگیری به طور کامل شسته و سپس جو ها را درون آن بریزید. زیرا جو به راحتی طعم و بوی مواد قبلی که در این وسایل بوده است را به خود می گیرد و نتیجه کار شما خوب نخواهد بود.

  1. هر چند ثانیه یک بار هم بزنید

همانطور که می دانید، جو پرک نسبت به دیگر جو ها کمی سخت تر پودر می شود. بنابراین توصیه می کنیم حتما هر چند ثانیه یک بار غذا ساز یا آسیاب برقی را خاموش کنید و مواد داخل آن را هم بزنید و سپس آن را روشن کنید. با بکار گیری این روش، نتیجه کار شما آردی یک دست و بدون ذرات درشت خواهد بود.

استفاده از آرد جو

آرد جو به علت خواصی که دارد، یکی از پر مصرف ترین مواد غذایی ایرانیان است. در ادامه مقاله در مورد استفاده از آرد جو صحبت می کنیم.

  1. تفاوت آرد جو پرک با آرد جو معمولی در نوع مصرف

به طور کلی آرد جو معمولی و آرد جو پرک تفاوت چشم گیری با هم ندارند. آرد جو پرک، از جوهای بخار پز شده درست می شود، سپس در زیر غلطک های بسیار سنگین به قسمت های صاف تبدیل می شود و بافت نسبتا نرمی دارد. دقیقا همین بافت نرم آن باعث شده تا عطر و طعم خوبی را به همراه داشته باشد.

معولا از آرد جو پرک در غذاهایی که طعم شیرین تری دارند استفاده می شود. اما اغلب در اکثر غذاها از هر دو مدلِ آرد جو، یعنی آرد جو پرک و آرد جو معمولی استفاده می شود.

  1. گلوتن در آرد جو پرک، علت استفاده شما از آن

وجود ماده مغذی و مفیدی به نام گلوتن، می تواند دلیل استفاده شما از آرد جو پرک باشد. بنابراین به راحتی می توانید گلوتن مورد نیاز بدن خودتان و خانواده را از آرد جو پرک تامین کنید.

  1. آرد جو پرک باعث تردتر شدن کیک و کلوچه می شود

آردی که از جو پرک به دست می آید در مقایسه با سایر آردهای موجود، ویتامین کمتری دارد. همین موضوع سبب شده تا محصولاتی که با استفاده از این آرد درست می شوند، تردتر و سبک تر باشند. علت اینکه بسیاری از کیک و بیسکوییت ها ترد و خوشمزه هستند، استفاده از آرد جو پرک در آن ها است.

جمع بندی

جو خواص زیادی دارد که می توانید به راحتی با استفاده از ارد جو، تمام این مواد را برای بدن خود تامین کنید. در این مقاله سعی کردم در مورد طرز تهیه آرد جو و نحوه استفاده از آن مطالبی ارائه دهیم که امیدواریم  مفید واقع شده باشد. شما عزیزان می توانید برای خرید آرد جو به بخش محصولات وبسایت آردینه مراجعه کنید و به راحتی آرد مورد نظر خود را تهیه کنید.


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

شرکت تولیدی آردینه ایران با نام تجاری دیهیم فعالیت خود را از سال 1363 با هدف تولید انواع محصولات آرد و خرید آرد قنادی مورد استفاده در بخش قنادی و شیرینی­ پزی آغاز نموده است.در سال­های اخیر، این شرکت با هدف ارتقاء کیفیت انواع نان­ ها و محصولات قنادی و شیرینی ­پزی و جهت تکمیل و گسترش محصولات تولیدی خود، با تکیه بر دانش فنی روز و تحقیقات انجام شده، موفق به تولید انواع اصلاح کننده­ ها و بهبوددهنده­ های آرد و نان برای انواع نان­های حجیم، نیمه حجیم و سنتی و نیز انواع محصولات قنادی و شیرینی پزی گشته است.


طراحی سایت توسط رایا پارس