شماره تماس:

011-42293130-2

آدرس:

مازندران- قائم شهر - کیلومتر 3 جاده بابل - بعد از پل تلار ابتدای فرعی آردینه صندوق پستی: 47645/333
پودر مافین | انواع مافین

مافین به انگلیسی Muffin، در واقع به نوعی شیرینی یا نان می گویند که معمولا برای یک نفر پخته می شود. به طور کلی مافین به دو دسته مافین آمریکایی و مافین انگلیسی تقسیم می شود. در مدل آمریکایی آن، اصولا به موادی خمیر مانند شکر، کره و بکینگ پودر اضافه می شود و در کاغذهای زخیمی که شباهت زیادی به فنجان دارد پخته می شود. اما برای پخت کیک مافین، به خرید پودر مافین هم احتیاج خواهید داشت.

انواع مافین

مافین به دو دسته کلی تقسیم می شود. مافین آمریکایی و مافین انگلیسی، در نوع آمریکایی آن افزودنی هایی مانند بکینگ پودر، شکر و کره اضافه می شود و در کاغذهایی شبیه به فنجان طبخ می شود. به همین خاطر به مافین آمریکایی، کیک فنجانی لقب داده شده است. در حقیقت کیک فنجانی نوعی کیک اسفنجی یا کره ای است که با قالب هایی که شبیه به فنجان است پخته می گردند.

تفاوت کیک فنجانی و مافین

مافین نوعی کیک است که در مدل انگلیسی آن شیرینی کمی در مزه آن احساس می شود. همینطور در مافین انگلیسی از خمیر مایه استفاده می گردد و در ابعاد کوچک درست می شود. در مدل دیگر آن، مقداری بکینگ پودر بکار می رود که از آن به عنوان مافین آمریکایی یاد می شود. مردم انگلستان و آمریکا، مافین را به عنوان صبحانه مصرف می کنند. گاهی اوقات دیده شده در برخی از مدل های آن از کشمش یا کالباس هم به صورت خرد شده استفاده می شود. دقت داشته باشید که مافین در مقایسه با کیک فنجانی، بسیار ساده و بدون تزیین است.

در مقابل، کیک فنجانی نوعی کیک است که در ظاهر تا حد زیادی به فنجان شباهت دارد. مایه کیک فنجانی را معمولا در داخل کاغذی ضخیم یا آلومینیوم می ریزند تا پخته شود. کیک های فنجانی در مقایسه با مافین ها، دارای کره و چربی بیشتری هستند، همچنین از نظر زیبایی تزیینات زیادی روی آن ها انجام می شود.

در ایران هم نمونه مشابه ای برای مافین وجود که ما ایرانی ها به آن کیک یزدی می گوییم.

 

پودر مافین

 

طرز تهیه شیرینی مافین شکلاتی و ساده

مافین شکلاتی یک نوع از شیرینی هایی است که برای صبحانه یا دسر بعد از شام مصرف می شود. در موادی که برای ساخت این مدل از مافین نیاز است، علاوه بر پودر کاکائو، شکلات چیپسی هم استفاده شده است که به همین خاطر در بین افرادی که به شکلات علاقه مند هستند، محبوبیت زیادی دارد. در ادامه به دستور پخت شیرینی مافین شکلاتی می پردازیم.

  1. مواد لازم

مواد لازم برای پخت این شیرینی خوشمزه به شرح زیر است.

تخم بزرگ                        یک عدد

روغن مایع                        یک سوم فنجان

شیر                                سه چهارم فنجان

جوش شیرین                    یک قاشق چای خوری

نمک                                یک دوم قاشق چای خوری

بکینگ پودر                        یک پنجم قاشق چای خوری

شکر                                یک دوم فنجان

شکلات چیپسی                 یک فنجان

پودر کاکائو                         یک دوم فنجان

آرد چند منظوره                   یک پنجم فنجان

  1. دستور پخت مافین شکلاتی

فر را در درجه 400 درجه سانتی گراد یا همان 200 درجه فارنهایت قرار دهید تا گرم شود. پودر کاکائو، شکر، آرد، جوش شیرین، بکینگ پودر و نمک را در یک ظرف بزرگ بریزید و کاملا هم بزنید تا مخلوط شوند. تخم مرغ را در یک کاسه نسبتا کوچک بشکنید و با استفاده از یک چنگال آن را هم بزنید تا زرده و سفیده آن به خوبی با هم مخلوط شوند. تخم مرغ مخلوط شده را در یک کاسه بزرگ ریخته و سپس روغن و شیر را با آن قاطی کنید. مواد خیس که شامل(تخم مرغ مخلوط شده، روغن، شکر و شیر) می باشد را به مواد خشکی که در ابتدا درست کردید مخلوط کنید و مرتب هم بزنید تا کاملا یک دست شوند.  

حالا وقت آن است که داخل قالب های مافین را با کره یا روغن مایع چرب کنید تا پس از پخت، مافین ها به راحتی از قالب جدا شوند.  مایه مافین را با دقت در قالب ها بریزید، به گونه ای که دو سوم قالب ها پر شود. پس از اینکه تمام قالب ها را پر کردید باید روی هر قالب مقداری شکلات چیپسی بریزید و روی آن هم کمی شکر بپاشید. در این می توان گفت که کار شما تمام است، مافین را در داخل فر قرار دهید و 18 الی 22 دقیقه صبر کنید. یک خلال دندان بردارید و در داخل مافین ها فرو کنید، اگر خلال دندان را تمیز از داخل مافین بیرون کشیدید، وقت آن است که مافین را از فر خارج کنید. اما اگر مواد کیک به خلال دندان چسبید، بگذارید چند دقیقه دیگر در فر بماند.

جمع بندی

امروزه مافین در کشورهای زیادی در سراسر جهان استفاده می شود، اکثر افراد مافین را به عنوان صبحانه یا یک میان وعده مناسب همراه با قهوه صرف می کنند. ما در این مقاله سعی کردیم به معرفی پودر مافین و انواع مافین بپردازیم. اگر شما عزیزان قصد دارید به پختن یک مافین خوشمزه مشغول شوید، قدم اول شما خرید پودر مافین است، که می توانید به راحتی آن را از وبسایت آردینه خریداری کنید.


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

شرکت تولیدی آردینه ایران با نام تجاری دیهیم فعالیت خود را از سال 1363 با هدف تولید انواع محصولات آرد و خرید آرد قنادی مورد استفاده در بخش قنادی و شیرینی­ پزی آغاز نموده است.در سال­های اخیر، این شرکت با هدف ارتقاء کیفیت انواع نان­ ها و محصولات قنادی و شیرینی ­پزی و جهت تکمیل و گسترش محصولات تولیدی خود، با تکیه بر دانش فنی روز و تحقیقات انجام شده، موفق به تولید انواع اصلاح کننده­ ها و بهبوددهنده­ های آرد و نان برای انواع نان­های حجیم، نیمه حجیم و سنتی و نیز انواع محصولات قنادی و شیرینی پزی گشته است.


طراحی سایت توسط رایا پارس