شماره تماس:

011-42293130-2

آدرس:

مازندران- قائم شهر - کیلومتر 3 جاده بابل - بعد از پل تلار ابتدای فرعی آردینه صندوق پستی: 47645/333
مواد تشکیل دهنده بکینگ پودر چه می باشد؟

حتما برای شما هم پیش آمده، هنگامی که کیک آماده می شود؛ حجم خوبی به خود نمی گیرد. این اتفاق زمانی می افتد که شما از بکینگ پودر استفاده نمی کنید. اگر قبل از پختن کیک برای خرید بکینگ پودر اقدام کنید، می توانید روی ور آمدن کیک خود حساب کنید و از حجم زیاد آن لذت ببرید.

این ماده غذایی برای انواع زمینه ها در حوزه آشپزی کاربرد دارد، ولی کاربرد پر مصرف این ماده را می توان در پخت شیرینی و کیک مشاهده کرد. اگر هنگام پخت و پز در کیک و شیرینی خود از این ماده استفاده کنید؛ شاهد ور آمدن و حجیم شدن آن می باشید.

مواد تشکیل دهنده بکینگ پودر چه می باشد؟

خاصیت حجم دادن بکینگ پودر به خاطر وجود ماده های اسیدی و بازی است. این ماده هنگامی که در آب حل می شود از خود، گاز  کربن دی اکسید تولید می کند که؛ باعث به وجود آمدن ترکیب شیمیایی شده و از طریق آن شیرینی یا کیک مورد نظر پف  می کند. تا اینجای کار شما با نحوه تولید بکینگ پودر و موارد استفاده آن آشنا شدید.

مرحله بعد این است که بفهمید این پودر چند نوع دارد؟ با ما همراه باشید تا انوع آن را برای شما توضیح دهیم:

  • آشنایی با مورد اول بکینگ پودر تک کاره

کاربرد این پودر را می توان در انواع پخت و پز مشاهده کرد؛ ولی توجه داشته باشید این پودر نسبت به حالت دو کاره کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. این پودر تنها زمانی می تواند قابلیت خود را آزاد کند که،  در آب حل شده و با خمیر مخصوص کیک و شیرینی مخلوط شود. همچنین بهتر است بدانید این پودر به دمای اتاق هم واکنش نشان می دهد.

به دلیل این قابلیت بهتر است، زمانی که می خواهید پروسه کیک درست کردن را انجام دهید؛ فرآیند را سریع به پایان برسانید و وقت هدر ندهید زیرا ممکن است گاز کربن دی اکسید تولید شده سریع آزاد شود و تاثیری روی حجم کیک شما نگذارد.

  • آشنایی با مورد دوم بیکینگ پودر دو کاره

کارایی این مدل از بکینگ پودر ها نسبت به نوع اول خیلی بیشتر است. به این دلیل که، علاوه بر واکنش نشان دادن به دمای اتاق؛ می تواند با دمای فر و اجاق نیز واکنش شیمیایی انجام دهد. و زمانی که می خواهید کیک پر حجم تر و ور آمده تری داشته باشید؛ توصیه ما این است که، از پودر دو کاره استفاده کنید.

بکینگ پودر بهتر است یا جوش شیرین؟

تقریبا با کارایی هر دو ماده آشنایی دارید. از هر دو می شود برای حجیم کردن انواع شیرینی و کیک استفاده کرد. از لحاظ کاربرد خیلی به هم شبیه هستند. در ادامه همراه باشید تا بیشتر در مورد این ماده های تخمیری با شما صحبت کنیم.

ویژگی های بکینگ پودر و جوش شیرین:

  • از نظر مزه هر دو ماده به میزان بسیار زیادی شبیه هستند، هر دو ماده تلخ بوده ولی جوش شیرین مقدار تلخی بیشتری نسبت به بکینگ پودر دارد.
  • برای نگه داری از این دو ماده باید ظرف دربسته تهیه شود، و ماده ها را داخل آن ریخته تا به دور از رطوبت هوا باشند. همچنین محل نگهداری باید جایی خشک و خنک باشد تا به آن ها آسیب نرسد.
  • اگر شما بکینگ پودر تهیه کنید استفاده مفید شما از آن می تواند یک سال باشد. ولی وقتی جوش شیرین داشته باشید این عمر مفید زمان مشخصی ندارد.
  • بعضی از مواقع زمان پخت و پز زیاد طول می کشد. بهترین راهکاری که می شود در این زمان به کار گرفت؛ استفده از بکینگ پودر است.
  • اگر هنگام پخت نتوانستید میزان اضافه کردن بکینگ پودر را تشخیص دهید. باید بدانید که برای 125 گرم آرد تنها کافیست به اندزه یک قاشق چای خوری پودر بکینگ استفاده کنید.
  • زمانی که می خواهید شروع به آشپزی کنید، اگر فقط جوش شیرین در دسترس شما بود، بهتر است به یاد داشته باشید که برای 140 میلی لیتر مایع تنها کافیست نصف تا یک قاشق مربا خوری جوش شیرین به آن اضافه کنید.

جمع بندی

اصولا برای اینکه مواد شیرینی و کیک بهتر پخته شده و به اصطلاح ور بیایند، لازم است تا بکینگ پودر به آن اضافه شود. زمانی که خواستید اقدام به خرید بکینگ پودر کنید. بهتر است بدانید، این ماده در میان مواد تخمیری؛ بهترین می باشد و در استفاده از آن شک نکنید. برای اینکه بتوانید به بهترین شکل، از بکینگ پودر خود محافظت کنید؛ بهتر است دور از رطوبت نگه دارید تا شاهد فاسد شدن آن نباشید.

 


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

شرکت تولیدی آردینه ایران با نام تجاری دیهیم فعالیت خود را از سال 1363 با هدف تولید انواع محصولات آرد و خرید آرد قنادی مورد استفاده در بخش قنادی و شیرینی­ پزی آغاز نموده است.در سال­های اخیر، این شرکت با هدف ارتقاء کیفیت انواع نان­ ها و محصولات قنادی و شیرینی ­پزی و جهت تکمیل و گسترش محصولات تولیدی خود، با تکیه بر دانش فنی روز و تحقیقات انجام شده، موفق به تولید انواع اصلاح کننده­ ها و بهبوددهنده­ های آرد و نان برای انواع نان­های حجیم، نیمه حجیم و سنتی و نیز انواع محصولات قنادی و شیرینی پزی گشته است.


طراحی سایت توسط رایا پارس