شماره تماس:

011-42293130-2

آدرس:

مازندران- قائم شهر - کیلومتر 3 جاده بابل - بعد از پل تلار ابتدای فرعی آردینه صندوق پستی: 47645/333
آرد جو

غلات به عنوان یک نیاز اساسی در برنامه غذایی خانواده می باشد. ما سعی داریم تا در این مقاله آرد جو را کاملا مورد بررسی قرار دهیم. آرد جو با خاصیت های فراوانی که در خود دارد، به عنوان شاه غلات شناخته می شود. این نوع از غلات به عنوان یک ماده غذایی بدون ضرر شناخته می شوند، که برای قسمت های مختلف بدن هم بسیار مفید می باشد.

جو

جو برای پیشگیری از خیلی از بیماری ها استفاده می شود. به عنوان مثال بیمارانی که قند خون بالایی داشته و به بیماری دیابت مبتلا هستند، با استفاده از این ماده غذایی می توانند از حاد تر شدن بیماری جلوگیری کنند. برای شناخت بهتر این ماده غذایی با ارزش می توان گفت که جو در سلامت پوست و مو نیز کاربرد فراوانی دارد.

انواع جو و کاربرد آن

اکنون قصد داریم تا انواع جو را با هم مورد بررسی قرار دهیم و همچنین در ادامه مقاله شما را از کاربرد ها و مزایای آن مطلع کنیم:

  • جوی کامل با سبوس های قرار گرفته بر روی آن یکی از رایج ترین جو های موجود در بازار است.
  • جو پوست کنده شده
  • آخرین نوع این غله پر خاصیت، جوی پوست کنده و بدون سبوس است. این نوع جو کاملا سفید شده است و معمولا با نام جوی مرواریدی شناخته می شود.

معرفی بافت جو

این غله در خود ماده غذایی بتا گلوکان دارد. اکنون با نصف لیوان جو می خواهیم بگوییم که چه مواد مغذی وجود دارد:

  • 3 گرم چربی
  • 15 گرم پروتئین خالص
  • 80 گرم کروبوهیدرات
  • 23 گرم فیبر

نکته: چیزی که باعث شده تا توجه خیلی از افراد به این غله جذب شود، این است که هیچ مقداری از کلسترول در بافت آن وجود ندارد.

خاصیت های استفاده از جو

  • برطرف کردن احساس عطش و تشنگی شدید
  • کم کردن طبع های گرم و فرونشاندن آن
  • مالت موجود در جو باعث می شود تا هضم غذای دارای نشاسته راحت تر باشد.
  • استفاده مرتب از جو باعث می شود تا خونسازی در بدن شما بهتر و سریعتر صورت بگیرد.
  • یک مسکن عالی برای غلیان صفرا و خون

 

 

کاهش وزن با جو

با مصرف مداوم جو می توانید وزن خود را به میزان زیادی کاهش دهید. به دلیل وجود مواد مغذی در بافت جو، سیستم بدن شما دچار هیچ گونه ضعف و مشکلی نخواهد شد. این غله سرشار از پروتئین و فیبر می باشد و هیچ گونه کلسترول و قند را در خود ندارد.

همه ی این دلایل و ویژگی ها در کنار هم باعث شده است تا جو به یکی از کاهش دهنده های وزن شهرت پیدا کند. اگر مذاج شما مزه جو را قبول نمی کند، می توانید با استفاده از آب جو بصورت روزانه 2 الی 3 بار باعث سوزاندن کالری شوید.

پیشگیری از ابتلا به سرطان

این غله غنی با جود فیبر فراوان در درون خود می تواند از ابتلا به بیماری سرطان جلوگیری کند. دلیل این موضوع بخاطر این است که فیبر موجود باعث می شود تا هضم غذا توسط روده به خوبی انجام شود؛ همچنین شما را از سلامت روده ی خود مطمئن می کند.

مصرف دانه جو و گیاه اصلی این غله دارای ویتامین B و کلروفیل می باشد، این مواد بدن شما را کاملا سم زدایی می کند و رادیکال های آزاد بدن را حذف می کند.

کم شدن آرترز بدن

یک مقاله از معتبر ترین دانشگاه جهان منتشر شده است که ثابت کرده با مصرف رژیم غذایی پر فیبر می توانید، التهاب های خود را کاهش دهید. همچنین این مقاله اشاره دارد که استفاده این ماده در کنار دیگر مواد غذایی باعث جذب بهتر ویتامین ها و مواد مغذی می شود. همه ی این موارد ذکر شده مسبب این می شود تا درد مفاصل و آرترز شما کم تر شود.

فواید جو برای کودکان و نوجوانان

ویتامین های سرشار در جو وجود دارد که شامل: کلسیم، منگنز، مس و.. است. با این ویتامین هخا شما قادر هستید به استخوان بندی افراد کم سن وسال کمک کنید. این مواد برای حفظ و تقویت استخوان ها بسیار مفید است و همچنین استفاده از این غله باعث می شود تا دندان های خود را به خوبی حفظ کنید.

خواص جو برای سنگ کلیه

مصرف جو برای پیشگیری از سنگ های صفراوی بسیار حائز اهمیت است. فیبر موجود در جو، ترشح اسید های صفراوی را به حد چشمگیری کاهش می دهد و در نهایت سطح گلیسیرید در بدن را بسیار کم می کند. جو به منظور سلامت کلیه ها نیز شناخته می شود و می توانید با مصرف آبجو می توانید کلیه های خود را سم زدایی کرده و پاکسازی کنید.

محافظت از سیستم گوارش

برای شما هم بسیار اتفاق افتاده که از یبوست رنج برده باشید. ما به شما پیشنهاد می کنیم تا جو را در برنامه غذایی خود قرار دهید. زیرا فیبر فراوان آن باعث می شود تا حرکت مواد غذایی در روده شما به خوبی انجام شود. اگر سیستم گوارش شما با بیماری هایی نظیر دیورتیکول، فیستول و عفونت ها درگیر است، سعی کنید با مصرف جو باعث کاهش این بیماری ها شوید.

رفع کم خونی

شاید شنیده باشید که بسیاری از مردم جهان به کم خونی مبتلا هستند. همچنین در ایران مشاهده شده است، که خانم ها بیشتر دچار بیماری هستند. کم خونی به خاطر کمبود آهن، ویتامین B12 و دیگر ویتامین های گروه B است.

برای رفع این موضوع می بایست برنامه غذایی مناسب و تغذیه خوبی را در نظر بگیرید. ما به شما این نوید را می دهیم که استفاده مرتب از جو، این عامل را در بدن به شدت کاهش می دهد و در دراز مدت باعث رفع این مشکل خواهد شد.

پیشگیری از عفونت ادراری

یک لیوان آبجو را به صورت روزانه مصرف کنید تا از بیماری های عفونتی پیشگیری شود. جو به عنوان یک ماده ادرار آور شدید کمک می کند تا مجرای ادراری شما همواره عاری از هرگونه عفونت باشد.

جمع بندی

شما با خرید آرد جو و قرار دادن آن در برنامه غذایی، می توانید سلامت را به خانواده خود اعطا کنید. زیرا با بررسی خواص فراوان این غله هیچ گونه بیماری در بدن شما نمایان نخواهد شد. در پایان امیدواریم که با مطالعه این مقاله اهمیت استفاده از غلات را جدی بگیرید.


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

شرکت تولیدی آردینه ایران با نام تجاری دیهیم فعالیت خود را از سال 1363 با هدف تولید انواع محصولات آرد و خرید آرد قنادی مورد استفاده در بخش قنادی و شیرینی­ پزی آغاز نموده است.در سال­های اخیر، این شرکت با هدف ارتقاء کیفیت انواع نان­ ها و محصولات قنادی و شیرینی ­پزی و جهت تکمیل و گسترش محصولات تولیدی خود، با تکیه بر دانش فنی روز و تحقیقات انجام شده، موفق به تولید انواع اصلاح کننده­ ها و بهبوددهنده­ های آرد و نان برای انواع نان­های حجیم، نیمه حجیم و سنتی و نیز انواع محصولات قنادی و شیرینی پزی گشته است.


طراحی سایت توسط رایا پارس