شماره تماس:

011-42293130-2

آدرس:

مازندران- قائم شهر - کیلومتر 3 جاده بابل - بعد از پل تلار ابتدای فرعی آردینه صندوق پستی: 47645/333
طرز تهیه کیک پای سیب | چگونه کیک پای سیب درست کنیم؟

تقریبا اکثر مردم با کیک پای سیب آشنایی دارند، طرز تهیه این کیک با استفاده از سیب است؛ اما برای بهتر شدن کیک باید خرید بیکینگ پودر را به برنامه خود اضافه کنید. نام این کیک را می شود در کنار بهترین کیک های عصرانه آورد که طرفداران این نوع کیک هم بسیار زیاد است. در قدیم به جای غذا از این نوع کیک استفاده می شد، اما امروزه از آن به عنوان دسر و عصرانه استفاده می کنند.

مواد لازم برای درست کردن یک کیک پای سیب خوش مزه

از وانیل به هر میزان که دلخواه شما است می توانید استفاده کنید

تخم مرغ به اندازه 2 عدد کافی می بشد

آرد به میزان 150 گرم

زمانی که خرید بیکینگ پودر تکمیل شد، سپس پیمانه ی شما باید یک چهارم قاشق چایخوری باشد

قالب کاغذی به تعداد لازم و دلخواه

کره (باید با دمای محیط یکسان باشد) 100 گرم

125 گرم پودر قند برای شیرین شدن و خوش طعم شدن کیک

پودر دارچین به مقدار کافی و اندازه

طرز تهیه کیک پای سیب:

در مرحله اول قبل از اینکه کیک را درست کنید، از 20 دقیقه قبل باید بگذارید فر با دمای  175 درجه سانتیگراد گرم شود. سپس نوبت به قطعه قطعه کردن سیب ها می رسد. آن ها را به روش حلقوی یا قطعاتی که ضخامت هر کدام به حدود نیم سانت می رسد برش بزنید.

در مرحله بعد باید تخم مرغ ها را شکسته، زرده و سفیده آن را از هم دیگر جدا کنید. سفیده را داخل همزن ریخته و آن را با دور تند حدود 3 الی 4 دقیقه بگذارید هم بخورد تا به میزان کافی خودش را بگیرد.

کره 100 گرمی که هم دمای محیط بود را با پودر قند هم بزنید تا به خوبی با هم مخلوط شود. رنگ کره باید به سمت روشنی حرکت کند و حالت سبک پیدا کند. به مخلوط درست شده از پودر قند و کره زرده تخم مرغ را اضافه کنید. همچنین وانیل را هم به این مایع اضافه کنید. تمام آن ها را با همزن هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند.

مرحله بعد از خرید بیکینگ پودر، اضافه کردن آن به مایع کیک می باشد، این آرد را با الک الک به صورت خیلی آرام به مواد اضافه کنید. هچنین برای هم زدن بایستی از دور آرام همزن استفاده کنید تا مواد بیرون نریخته و هدر نرود.

زمانی که مواد شما کاملا یکدست و مخلوط شد، زمان اضافه کردن سفیده تخم مرغ می باشد. سفیده تخم مرغ را به ماده خود اضافه کنید و با لیسک بطور خیلی آهسته و دورانی شکل هم بزنید.

در این مرحله شاید کار شما یک مقدار سخت بنظر برسد زیرا خمیر سفت شده و برای اینکه بتوانید مواد را باهم مخلوط کنید نیاز است تا زحمت زیادی بکشید. در نتیجه اگر خمیر شما هم سفت شد نگران نباشید چون کار را تا این مرحله به درستی انجام داده اید.

مقاله مرتبط: انواع آرد و کاربرد آن

بعد از اینکه خمیر درست شد چه باید کرد؟

بعد از اینکه خمیر درست شد چه باید کرد؟ جواب این سوال ممکن است از نظر هر فرد متفاوت باشد، اما اگر می خواهید کیک سیب شما شبیه کیک پای سیب قنادی ها باشد لازم است تا مراحل را به صورتی که به شما می گوییم انجام دهید:

در این مرحله بایستی قالب های کاغذی را از بسته بندی آن خارج کرده و روی سطحی صاف بچینید، سپس کف آن را با یک لایه نازک از مواد پر کنید.

در مرحله بعدی کمی دارچین روی مواد بریزید.

در این مرحله سیب حلقه شده را روی مواد داخل قالب بگذارید.

سپس دوباره کمی دارچین روی آنها بریزید.

در آخر دوباره مواد پای را روی آن بریزید.

چند نکته که هنگام درست کردن پای سیب باید رعایت کنید

حواستان باشد که قالب شما بیشتر از دو سوم آن پر نشود، زیرا به علت پف کردن و ور آمدن ممکن است سر ریز شده و مواد شما هدر برود. اگر هنگام مواد ریختن داخل قالب ها قالب به صورت کامل پر نشد و اطراف آن خالی باقی ماند نگران نباشید؛ زیرا وقتی خمیر پف کند آن درز ها گرفته می شود.

باید اندازه قالب ها طوری انتخاب کنید تا به اندازه کسانی که می خواهند کیک را بخورند باشد.

مرحله آخر کیک پای سیب

قالب های پر شده با مواد پای سیب را داخل فر بگذارید و سپس روی 20 دقیقه تنظیم کنید. حتما حواستان باشد تا 3-4 دقیقه آخر توسط شعله بالای فر به کیک حرارت برسد، انجام این کار باعث می شود تا کیک به صورت برشته درآید و خوش رنگ و لعاب به نظر برسد.

هنگامی که کیک سیب آماده شد می توانید آن را در آورده و با استفاده از الک به آن پور قند اضافه کنید.

تبریک می گوییم کیک پای سیب شما آماده شده است، می توانید آن را به همراه دوستان، خانواه، همکاران یا کسانی که شما در نظر دارید تا آن ها را خوشحال کنید؛ با هم نوش جان کنید و روز خاطره انگیزی کنار هم داشته باشید.

 

مرحله آخر کیک پای سیب

 

نکات مهم و کاربردی که باید در مورد زدن سفیده تخم مرغ بدانید

سفید شما باید تازه و نو باشد.

نباید در سفیده، حتی ذره  کوچکی از زرده در آن دیده شود.

ظرفی که برای هم زدن سفیده استفاده کرده اید را به صورت کاملا مناسب بشویید و خشک کنید، در آخر نباید حتی مقدار کوچکی چربی در ظرف دیده شود.

پره های همزن را با دقت کامل بشویید و سپس آن ها را خشک کنید.

حتما دقت کنید که سرعت هم زدن باید بالا باشد، اگر این کار را نکنید ممکن است مواد شما آب بیندازد.

زمانی که سفیده را به خوبی هم زدید بالافاصله باید مصرف کنید. اگر این زمان به طول بینجامد ممکن است باعث آب انداختن سفیده شود.

زمانی که هوا مرطوب است، ممکن است پف کردن سفیده بیشتر طول بکشد.

هنگامی که می خواهید سفیده را هم بزنید از ظرف آلومینیومی استفاده نکنید زیرا رنگ آن را تیره می کنید.

برای اینکه بتوانید سریعتر سفیده تخم مرغ را هم بزنید، اضافه کردن کمی نمک به آن خالی از لطف نمی باشد.

اگر بلافاصله از بیرون آوردن سفیده تخم مرغ از یخچال شروع به هم زدن آن کنید، سفیده به میزان لازم کف نمی کند. پس باید قبل از هم زدن کمی آن را در دمای محیط قرار داده تا هم دمای محیط شود سپس کار هم زدن را شروع کنید.

جمع بندی

با استفاده از این مراحل می توانید کیک خود را شبیه به کیک های قنادی در بیاورید و ظاهری زیبا برای آن درست کنید. پس بهتر است تا خرید بیکینگ پودر را در برنامه خود قرار دهید. همچنین تمام لذت کیک ها به ظاهر زیبا و قشنگ آن می باشد. اگر طعم آن هم مطلوب باشد، واقعا کیک درست شده همه چی تمام است. با استفاده از دستور العمل بالا می توانید از کیک درست شده خود هم در مراحل پخت و هم هنگام خوردن کیک پای سیب خود لذت کافی را ببرید.


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

شرکت تولیدی آردینه ایران با نام تجاری دیهیم فعالیت خود را از سال 1363 با هدف تولید انواع محصولات آرد و خرید آرد قنادی مورد استفاده در بخش قنادی و شیرینی­ پزی آغاز نموده است.در سال­های اخیر، این شرکت با هدف ارتقاء کیفیت انواع نان­ ها و محصولات قنادی و شیرینی ­پزی و جهت تکمیل و گسترش محصولات تولیدی خود، با تکیه بر دانش فنی روز و تحقیقات انجام شده، موفق به تولید انواع اصلاح کننده­ ها و بهبوددهنده­ های آرد و نان برای انواع نان­های حجیم، نیمه حجیم و سنتی و نیز انواع محصولات قنادی و شیرینی پزی گشته است.


طراحی سایت توسط رایا پارس