شماره تماس:

011-42293130-2

آدرس:

مازندران- قائم شهر - کیلومتر 3 جاده بابل - بعد از پل تلار ابتدای فرعی آردینه صندوق پستی: 47645/333
روش تهیه نان باگت خانگی

نان باگت با استفاده فراوان در فست فود ها و رستوران ها به عنوان پر مصرف ترین نان شناخته می شود. اگر شما جزء طرفداران نان باگت هستید، به شما این نوید را می دهیم که می توانید این نان را در منزل خود آماده کنید. برای روش تهیه نان باگت خانگی  شما نیاز به خرید آرد جو یا خرید آرد ذرت ندارید، بلکه در آن تنها از آرد بدون سبوس استفاده می شود.

نان باگت

نان های باگت به نام نان های فرانسوی نیز شهرت دارند. در فرانسه از باگت بیشتر در ابتدای روز و در وعده صبحانه استفاده می کنند. این نان در ایران نیز جایگاه خوبی دارد، علاقمندان نان باگت علاوه بر این که از این نان در فست فود ها استفاده می کنند، بلکه نان فرانسوی را همرا با پنیر و خوراکی های دیگر میل می کنند.

همچنین شما اگر نان باگتی در اختیار دارید که هیچ گونه طعم دهنده ای به آن اضافه نشده باشد، می توانید با آغشته کردن نان با شکلات یا مواد این طعم دهنده، باعث طعم دهی نان شوید.

نان به عنوان اصلی ترین گزینه برای سبد غذایی هر خانواری محسوب می شود، زیرا با داشتن کالری سالم و مفیدی که دارد، می تواند با اکثر مواد غذایی دیگر میل شود. آرد و آب به عنوان اجزای تشکیل دهنده برای پخت هر نوع نانی محسوب می شود، اما باید دقت داشته باشید که در بیشتر خمیرها، نمک نیز به عنوان یکی از الزامات برای آماده کردن خمیر به کار می رود.

شاید برایتان سوال شده باشد، که چرا در تمامی نان ها غله اصلی آرد گندم است؟ زیرا آرد گندم به دلیل بالا بودن مقدار گلوتن موجود در خود بعنوان برترین غله برای پخت نان می باشد، اما برخی از افراد علاقه دارند تا با آرد جو، ذرت، دوسر و ... نان های خود را بپزند.

مواد مورد نیاز برای تهیه نان باگت خانگی

  • آرد: چهار پیمانه ( 350 گرم)
  • نمک: 3 قاشق چای خوری
  • بکینگ پودر: نصف قاشق چای خوری
  • شکر: 1 قاشق غذاخوری
  • مایه خمیر: 2 قاشق چای خوری
  • آب ولرم: یک و نیم پیمانه ( پیمانه ای که برای اندازه گیری آب استفاده می شود، یک عدد لیوان است)
  • روغن مایع: دو پیمانه ( اگر تمایل دارید تا عطر و طعم نان شما بهبود داده شود، می توانید 250 گرم کره را در دستور پخت جایگزین روغن کنید)

 

طرز تهیه نان باگت فرانسوی

در ادامه به نحوه پخت باگت فرانسوی میردازیم.

نحوه آماده کردن فر

برای شروع کار، ابتدا درجه فر را بر روی 140 درجه قرار دهید و برای این که بعد از پخته شدن نان هایتان خشک نشود، می توانید از یک ظرف آب استفاده کنید. با قرار دادن آب درون فر باعث می شوید تا درون فضای فر مرطوب بماند و در نهایت نان هایتان بعد از پخته شدن خشک نشود.

ساخت مواد اولیه برای پخت نان

ظرف متوسطی را انتخاب کنید، سپس شکر و مایه خمیر را در آن بریزید. همزدن این مواد را همراه با نصف مقدار آب که در دستور مواد اولیه گفته شد، به صورت ممتد ادامه دهید. دقت داشته باشید که آب اضافه شده می بایست تا دمای 60 درجه برسد، زیرا اگر آب گرم نباشد مایه ی خمیر فعال نمی شود و در نهایت تمام زحمت هایتان بیهوده خواهد بود. سعی کنید قبل از اضافه کردن آرد، دانه های آن را چک کنید تا کاملا یکدست و الک شده باشد. در صورتی که آرد شما الک شده نیست، می بایست آن را سه بار از الک رد کنید تا برای پخت نان مناسب شود. بعد از سپری کردن کلیه مراحل بالا، اکنون وقت اضافه کردن تخم مرغ و نمک است، قبل از اضافه کردن این 2 ماده به ظرف اصلی، می بایست آن ها را خوب هم بزنید تا از حالت گرفتگی در بیایند. سپس روغن و بکینگ پودر را به ظرف تخم مرغ ها اضافه کنید و در ادامه ی کار، نیمه ی دیگر آب باقیمانده را به ظرف به صورت کم کم و در حین هم زدن مواد اضافه کنید.

اکنون می توان گفت که مایه خمیر آماده شده است و آماده ی اضافه شدن آرد می باشد. سعی کنید آرد را تا جایی که خمیر به دست شما نچسبد اضافه کنید، زیرا با اضافه کردن آرد بسیار زیاد خمیر شما سنگین خواهد شد و باعث پایین آمدن کیفیت نان بعد از پخت خواهد شد. بعد از اتمام مرحله ی اضافه کردن آرد، می توانید خمیر را از ظرف خود خارج کنید. ترجیحا خمیر را بر روی سطحی قرار دهید تا به خوبی بتوان آن را ورز داد. زیرا هر چقدر خمیر را ورز بدهید باعث پف کردن نان شما می شود و همچنین مشابه نان های بازاری خواهد شد. برای تنوع در مزه ی نان و در حین گذاشتن خمیر به داخل فر، شما قادر هستید تا از کنجد یا سبزی های معطر استفاده کنید. این کار باعث می شود تا کودکان شما به دستپخت شما علاقمند شوند و درنهایت باعث ایجاد یک تغذیه سالم در برنامه غذایی آن ها خواهید شد. گام اخر قرار دادن خمیر درون فر است، برای انجام این کار می بایست خمیر را به قسمت های مختلفی تقسیم کنید و سپس با روغن روی آن را چرب کنید. بعد از قرار دادن خمیر دورن فر، دمای آن را بر روی 180 درجه تنظیم کنید و بگذارید خمیر به مدت 20 دقیقه درون فر باشد.

برای این که بدانید نان شما آماده شده است، می توایند به رنگ نان دقت کنید. اگر رنگ آن متمایل به طلایی بود می توانید نان خود را از فر خارج کنید.

جمع بندی

روش تهیه نان باگت خانگی با استفاده از تجربیات کارشناسان متخصص سایت آردینه تهیه و جمع آوری شده است. امیدواریم با خرید آرد نول یا خرید آرد برنج از محصولات با کیفیت دیگر این شرکت بهره مند شوید.

 

شماره آردینه


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

شرکت تولیدی آردینه ایران با نام تجاری دیهیم فعالیت خود را از سال 1363 با هدف تولید انواع محصولات آرد و خرید آرد قنادی مورد استفاده در بخش قنادی و شیرینی­ پزی آغاز نموده است.در سال­های اخیر، این شرکت با هدف ارتقاء کیفیت انواع نان­ ها و محصولات قنادی و شیرینی ­پزی و جهت تکمیل و گسترش محصولات تولیدی خود، با تکیه بر دانش فنی روز و تحقیقات انجام شده، موفق به تولید انواع اصلاح کننده­ ها و بهبوددهنده­ های آرد و نان برای انواع نان­های حجیم، نیمه حجیم و سنتی و نیز انواع محصولات قنادی و شیرینی پزی گشته است.


طراحی سایت توسط رایا پارس