شماره تماس:

011-42293130-2

آدرس:

مازندران- قائم شهر - کیلومتر 3 جاده بابل - بعد از پل تلار ابتدای فرعی آردینه صندوق پستی: 47645/333
طرز تهیه گاناش شکلاتی

شکلات جزو خوشمزه ترین خوراکی های کودکان و بزرگسالان محسوب می شود، شما قادر هستید با استفاده از این ماده خوراکی در تزیین و طعم دهی کیک های خود، جذب سلیقه اکثریت را جلب کنید. طرز تهیه گاناش شکلاتی با رعایت تمامی مراحل ذکر شده در مقاله امکان پذیر است و می توانید با در اختیار داشتن پودر کیک و دیگر مواد اولیه کیک، اقدام به پخت کیکی خوشمزه با روکش گناش در منزل کنید.

گاناش شکلاتی چیست؟

برای شناخت گاناش می بایست مواد اولیه آن را شناخت، گاناش با مواد مختلفی ساخته می شود و می توان با طعم های مختلفی آن را به دست آورد. گاناش شکلاتی به عنوان پرکاربردترین نوع سس برای تزئین کیک می باشد. ترکیبات استفاده شده در گاناش شکلاتی، خامه و شکلات است، دقت کنید که ترکیب این دو مواد با اندازه های مختلف باعث می شود تا سس هایی با طعم های متفاوتی ایجاد شود.

مقدار شیر وخامه در سس گاناش باعث ایجاد چه تفاوتی می شود؟

  1. در استاندارد ترین حالت ممکن می توان به ترکیب برابر شیر و خامه اشاره کرد، این ترکیب باعث می شود تا از گناش به عنوان گلیز استفاده کرد.
  2. در صورتی که مقدار شکلات موجود در ترکیب را دو برابر خامه افزایش دهید، ترکیب بدست آمده معمولا برای کاور استفاده می شود.
  3. در حالت سوم اگر مقدار شکلات را نصف خامه اضافه کنیم، از این ماده به عنوان سس استفاده می شود. این سس بعد از پخت کیک برای فرو رفتن به بافت کیک مورد استفاده قرار می گیرد.

مهم ترین اصول برای تهیه گاناش

  • در صورتی که می خواهید گاناشی با رنگ های متفاوت و دلنشین برای کودکان ایجاد کنید، می توانید با استفاده از شکلات تخته ای سفید رنگ و همچنین رنگ های خوراکی آن را ایجاد کنید.
  • برای زیباتر شدن کیک بعد از کشیدن روکش گاناش می توانید از عسل استفاده کنید، استفاده از عسل در ترکیب گاناش باعث براق تر شدن کیک خواهد شد. این کار تنها یک عیب دارد، در صورتی که شما قصد فرم دهی به گاناش رو داشته باشید، عسل باعث مقاومت در این امر می شود.
  • اگر شما به عسل دسترسی نداشته باشید می توانید از کره استفاده کنید، کره همانند عسل باعث براق شدن سطح گاناش خواهد شد، علاوه بر این باعث می گردد تا ارزش غذایی سس گناش شما بالاتر برود.
  • اگر در سس گاناش خود از عسل استفاده می کنید، دقت داشته باشید تا از میزان شکر خود کم کنید، زیرا شیرین بودن عسل باعث می شود تا سس گاناش شما در پایان کار مطلوب نباشد و باعث دل زدگی مصرف کنندگان شود.

آماده شدن گاناش چقدر طول میکشد؟

  • زمان آماده سازی مواد اولیه 13 دقیقه طول می کشد.
  • مدت زمان پخت 5 دقیقه زمان می برد.

در مجموع برای آماده کردن یک سس گاناش با کیفیت می بایست حدود 18 دقیقه زمان گذاشت.

طرز تهیه گاناش

شباهت گاناش دقیقا مانند باترکریم است. این دو ماده برای زیبایی و تزئین کیک مورد استفاده قرار می گیرد. تهیه گاناش بسیار ساده است و در طرف دیگر کاربرد و استفاده آن در صنعت شیرینی پزی بسیار فراوان می باشد. استفاده از گاناش در کیک ها بستگی به ذوق و سلیقه قنادان دارد، در خیلی از مواقع مشاهده شده که ترکیب گاناش با نوعی از کیک باعث شهرت همیشگی یک قناد شده است.

 

 

مواد لازم برای تهیه سس گاناش

  • شکلات تخته ای 230 گرم
  • خامه غلیظ یک فنجان
  • عسل دو قاشق غذاخوری
  • کره 70 گرم

نکته: در تهیه سس گاناش سعی کنید تا از کره گیاهی استفاده نمایید، کره حیوانی باعث می شود تا طعم سس گاناش بسیار نامطلوب شود.

دستورالعمل

  • در اولین مرحله می بایست شکلات ها را بردارید و با استفاده از چاقو یا ساطور آن ها را تکه تکه کنید. اندازه تکه ها اگر بسیار ریز باشد، باعث ذوب شدن زودتر شکلات شما می شود و در نهایت وقت کمتری صرف این کار خواهید کرد.
  • خامه را به همراه کره در داخل ظرف شیرجوش بریزید و سپس بر روی شعله مستقیم قرار دهید تا مواد به جوش بیایند. در حالی که مواد را هم می زنید حواستان باشد تا هنگامی که مواد به جوش آمدند می بایست سریعا شیر جوش را از روی گاز بردارید.
  • بعد از برداشتن مواد از روی گاز اکنون وقت اضافه کردن شکلات های خرد شده است. شکلات ها را سریعا به ظرف شیر جوش اضافه کنید تا آب شوند. نکته ای که اینجا می بایست دقت کنید این است که مواد را اصلا هم نزنید تا حرارت آن باعث ذوب شدن شکلات ها شود.
  • بعد از ذوب شدن شکلات، مواد را هم بزنید تا کاملا یکدست شود.
  • سس گاناش شما تقریبا آماده شده است و برای این که بتوانید از این سس در تزئین کیک استفاده کنید، می بایست حدود 2 ساعت صبر کنید. این زمان برای این است تا گاناش قابل فرم دادن باشد و همچنین باعث طعم بهتر آن نیز خواهد شد.

جمع بندی

طرز تهیه گناش شکلاتی نیاز به خرید آرد ذرت یا پودر کیک ندارید، بلکه تنها کافیست با مواد ساده ای که در اختیار دارید اقدام به آماده کردن این سس خوشمزه کنید. در بعضی از موارد از گناش تنها برای روکش کیک استفاده می شود، اما استفاده از گناش بستگی به ذوق و سلیقه شما دارد که کجا از آن بکار می برید. در پایان امیدوارم که از خواندن این مقاله نهایت استفاده را برده باشید.


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

شرکت تولیدی آردینه ایران با نام تجاری دیهیم فعالیت خود را از سال 1363 با هدف تولید انواع محصولات آرد و خرید آرد قنادی مورد استفاده در بخش قنادی و شیرینی­ پزی آغاز نموده است.در سال­های اخیر، این شرکت با هدف ارتقاء کیفیت انواع نان­ ها و محصولات قنادی و شیرینی ­پزی و جهت تکمیل و گسترش محصولات تولیدی خود، با تکیه بر دانش فنی روز و تحقیقات انجام شده، موفق به تولید انواع اصلاح کننده­ ها و بهبوددهنده­ های آرد و نان برای انواع نان­های حجیم، نیمه حجیم و سنتی و نیز انواع محصولات قنادی و شیرینی پزی گشته است.


طراحی سایت توسط رایا پارس