شماره تماس:

011-42293130-2

آدرس:

مازندران- قائم شهر - کیلومتر 3 جاده بابل - بعد از پل تلار ابتدای فرعی آردینه صندوق پستی: 47645/333
آرد قنادی چه کاربردی دارد

آرد قنادی چه کاربردی دارد؟ این سوال در ذهن بسیاری از افراد نقش بسته است و به دنبال پاسخ آن هستند. آیا آرد قنادی برای پخت و پز در صنعت کیک و شیرینی استفاده می شود یا در جاهای دیگری نیز از این آرد به کار برده می شود؟ تمامی سوالات شکل گرفته در ذهن شما را در این مقاله پاسخ می دهیم پس به شما پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

آرد قنادی چیست؟

آرد قنادی در بین دیگر هم نوعان خود از گلوتن پایینی برخوردار است و فرآیند ایجاد آن با مقدار سبوس بالایی صورت گرفته است. اما باید این نکته را در خاطر خود داشته باشید که آردی که مقدار زیادی از سبوس را در خود دارد برای کیک پزی مناسب نیست، یک نمونه از آن آرد استفاده شده در تهیه نان سنگ است. سبوس در پخت خوراکی های مختلف به شدت تاثیر گذار است بدین صورت که با کم کردن و گرفتن سبوس از آرد باعث ترد و پفکی تر شدن محصولات می شویم.

آرد قنادی دارای چه خصوصیاتی است؟

تمامی آرد ها دارای مقدار پروتئین مشخصی هستند که با قرار گرفتن این ماده در برابر آب و گرما باعث به وجود آمدن ماده ای دیگر به نام گلوتن می شوند. آرد به تنهایی خاصیت کش آمدن را دارد اما بعد از ترکیب با آب و آتش و پدید آمدن ماده گلوتن یک ظاهر ترد و شکننده به خود می گیرد که این ویژگی باعث ایجاد کیک و شیرینی و نان های خوشمزه می شود.

آرد های قنادی به دلیل کم بودن مقدار گلوتن در ترکیب خود باعث می شود تا شیرینی های سبک و ترد ایجاد شوند و از طرفی دیگر، آردی که در تهیه پاستا استفاده می شود باعث ایجاد حجم سنگین و استحکام بیشتری در بافت آن می شود.

انواع آرد

در حال حاضر و در بازار حدود 22 نوع آرد در دسترس مان قرار دارد که هر کدام به منظور و هدف خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. این آرد ها شامل آرد ذرت، آرد برنج، آرد جو، آرد نول و... می باشد. آرد های موجود در بازار اینقدر گسترده است که به راحتی نمی توان کاربرد و استفاده از آن ها را در مدت زمان کوتاهی فرا بگیرید. ما در این مقاله قصد داریم تا به صورت تخصصی به آرد قنادی بپردازیم اما در صورتی که نیاز دارید تا بقیه محصولات این حوزه را بشناسید به شما توصیه می کنیم مقاله انواع آرد و کاربرد آن ها را مطالعه کنید.

آرد سفید چه کاربردی دارد؟

آرد سفید کاربرد های بسیاری دارد و با توجه به گلوتن متوسطی که در خود دارد باعث وجود ویژگی های مخصوص به خود شده است. اما این تنها به ذوق و سلیقه قنادان برمی گردد که در کجا از آن بکار گرفته می شود و با این آرد پرکاربرد چه محصولاتی را می توان در اختیار دیگران قرار دهند.

تبدیل آرد سفید به آرد قنادی

برای تبدیل آرد سفید به آرد قنادی شما به بیکنگ پودر و نمک نیاز دارید. روش کار نیز بدین صورت است که ابتدا مقدار 250 گرم از آرد سفید را درون یک ظرف بریزید، سپس با اضافه کردن 2 قاشق چای خوری بکینگ پودر و یک قاشق چای خوری نمک شروع به هم زدن مواد کنید. این کار را به مدت 3 دقیقه انجام دهید، در ادامه کار می توانید از یک الک برای مخلوط شدن درست مواد استفاده نمایید بدین صورت که مواد را دو بار از الک رد کنید و در انتها آرد قنادی شما آماده شده است.

نام های دیگر آرد قنادی چیست؟

این آرد در بازار و در بین مردم نام های متفاوتی دارد. این لقب ها شامل آرد سه صفر، آرد شیرینی پزی و آرد نول نیز می باشد. اگر شما از نام آن بی اطلاع هستید فقط به دنبال یک آرد با گلوتن پایین و سبک باشید تا شیرینی و کیک های بی نظیری را ایجاد کنید.

 

 

آرد قنادی را از کجا تهیه کنیم؟

اگر تمایل به ایجاد آرد قنادی خانگی ندارید می توانید با مراجعه به قنادی ها و مراکز فروش این محصول را خریداری کنید. همچنین در صورت نیاز می توانید خرید آرد قنادی را به صورت اینترنتی انجام دهید.

تفاوت آرد استفاده شده در کیک و شیرینی چیست؟

آرد های کیک دارای 6 الی 9 درصد پروتئین می باشند که این مقدار از حجم پروتئین در آرد های کیک پزی باعث می شود تا بافت آن به خوبی پف کرده و حفظ شود.

در آرد های شیرینی پزی مقدار پروتئین بیشتر است و در نهایت باعث شکنندگی و ترد شدن شیرینی خواهد شد. آرد شیرینی دارای 5 الی 6.5 درصد پروتئین است که شیرینی هایی سبک و دلنشین را ایجاد می کند.

جمع بندی

امیدواریم با مطالعه این مقاله به موضوع آرد قنادی چه کاربردی دارد پی برده باشید. این آرد برای خیلی از افراد شناخته شده بود که ما سعی کردیم در این مقاله روش تهیه آرد قنادی خانگی را به آن ها آموزش دهیم. در پایان شما می توانید با مراجعه به بخش محصولات در سایت آردینه از خرید آرد قنادی بدون صرف هزینه و وقت لذت ببرید.


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

شرکت تولیدی آردینه ایران با نام تجاری دیهیم فعالیت خود را از سال 1363 با هدف تولید انواع محصولات آرد و خرید آرد قنادی مورد استفاده در بخش قنادی و شیرینی­ پزی آغاز نموده است.در سال­های اخیر، این شرکت با هدف ارتقاء کیفیت انواع نان­ ها و محصولات قنادی و شیرینی ­پزی و جهت تکمیل و گسترش محصولات تولیدی خود، با تکیه بر دانش فنی روز و تحقیقات انجام شده، موفق به تولید انواع اصلاح کننده­ ها و بهبوددهنده­ های آرد و نان برای انواع نان­های حجیم، نیمه حجیم و سنتی و نیز انواع محصولات قنادی و شیرینی پزی گشته است.


طراحی سایت توسط رایا پارس