شماره تماس:

011-42293130-2

آدرس:

مازندران- قائم شهر - کیلومتر 3 جاده بابل - بعد از پل تلار ابتدای فرعی آردینه صندوق پستی: 47645/333
دلایل خراب شدن آرد قنادی

دلایل خراب شدن آرد قنادی و نحوه جلوگیری از آن برای افرادی که قصد نگهداری آن را دارند بسیار حائز اهمیت است. آرد ها به طور معمول دارای ماندگاری بسیار بالایی هستند که با رعایت نکات بسیار ساده می توانید از آن ها در هر محیطی نگهداری کنید. نکاتی که در این مقاله گفته می شود می توان برای تمامی آرد های موجود از آن ها استفاده کرد.

چه مواردی باعث خراب شدن آرد می شود؟

آرد قنادی و دیگر آرد ها با اتمام تاریخ انقضای خود دارای یکسری از مشکلات می شوند، این مشکلات می تواند از قبیل بوی بد و از بین رفتن ماندگاری آن ها باشد. همچنین در آرد گندم مسائلی از قبیل کرم خوردگی و ایجاد حشره همیشه گریبان گیر کسانی که قصد نگهداری از آردها را داشته اند بوده است. به شما توصیه می کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا در خصوص نحوه تشخیص خراب شدن آرد و نحوه نگهداری آن ها اطلاعات کافی را به دست آورید.

نحوه پیشگیری از کرم زدن آرد

برای جلوگیری از کرم زدن آرد شما نیاز به نگهداری آن در شرایط ویژه ای ندارید، بلکه می توانید با رعایت چند نکته ساده از این اتفاق جلوگیری بعمل آورید، این نکات شامل موارد زیر می باشد.

  • همیشه سعی کنید قبل یا بعد از استفاده از آرد، آن را در یک ظرف درب دار نگهداری کنید.
  • ظرفی که آرد خود را در آن نگهداری می کنید سعی کنید تا همیشه آن را در یک جای خشک و خنک قرار دهید تا رطوبت و گرما باعث بروز کرم خوردگی در آرد نشود.
  • اگر تمایل دارید تا آرد خود را در یک بازه طولانی استفاده کنید، حتما به شما پیشنهاد می کنیم که ظرف خود را درون یخچال قرار دهید. این موضوع باعث می شود تا آرد شما در بازه های طولانی مدت دچار مزه ی ترشی نشود و حدود بالای یکسال از آن می توانید نگهداری کنید.
  • در زمان نگهداری، موادی که باعث رسیدن رطوبت به آرد شما می شود را کاملا دور از آرد قرار دهید. این موضوع در مرور زمان باعث کرم خوردگی آرد می شود.

نکته: اگر تمایل داشتید تا از آرد قدیمی خود استفاده نمایید، ابتدا آن را از ظرف خود خارج و سپس در دمای محیط قرار دهید و بعد از آن استفاده نمایید. این عمل باعث می شود تا آرد شما در پخت کیک و شیرینی به خوبی پف کند.

نحوه نگهداری آرد در انبار

  1. کیسه های آرد را حتما بر روی پالت های چوبی قرار دهید و آن ها را طوری بچینید تا گردش هوا در بین ردیف های آن در حال جریان باشد.
  2. کیسه ها را به هیچ وجه در معرض مستقیم نور آفتاب قرار ندهید.
  3. اگر نگهداری آرد در سیلو برایتان امکان پذیر است ترجیحا از این روش استفاده نمایید.

در خرید آرد باید چه نکاتی را مدنظر داشت؟

اگر برای تشخیص آرد از تجربه کافی برخوردار نیستید، سعی کنید از آرد های بسته بندی شده خریداری نمایید. استفاده از آرد های بسته بندی شده باعث می شود تا شما از تاریخ تولید و تاریخ انقضای آرد خود آگاهی داشته باشید. همچنین مشاهده شده است که گاهی اوقات در آرد های فله ای تاریخ تولید و تاریخ انقضاء مشخصی وجود ندارد.

 

 

آیا آرد تاریخ گذشته کاربرد دارد؟

در صورتی که شما در منزل دارای کودکان خردسال هستید، می توانید با استفاده از آرد های تاریخ گذشته آن ها را سرگرم کنید. بدین صورت که این آرد ها را با آب مخلوط و تبدیل به خمیر می کنید سپس بجای دور ریختن آرد تاریخ گذشته قادر هستید تا از آن به عنوان خمیر بازی در سرگرم کردن کودک خود استفاده نمایید.

مصرف آرد تاریخ گذشته باعث بروز چه عوارضی می شود؟

خراب شدن آرد به دلیل تغییر ذرات مولکولی در آن اتفاق می افتد و در اکثر مواقع باعث می شود تا ترکیبات سمی و مضر در آن به وجود آید. وجود کپک بر روی کیک و شیرینی بسیار خطرناک است و این موضوع می تواند سبب انتقال مسمومیت از آرد به بدن شود. مسمومیت به دلیل استفاده از آرد در بدن باعث بروز اختلالاتی می گردد که این موارد شامل اسهال، استفراغ و در صورت جدی تر بودن آن موجب اختلالات کبدی نیز می شود.

آرد های فوری چیست؟

آرد های فوری به راحتی با آب سرد و یا گرم مخلوط می شوند و بعد از مخلوط شدن به سادگی حل می شوند. این امر باعث می شود تا شما یک کیک با پف و کیفیت عالی طبخ کنید و از کاربرد ساده آن نهایت لذت را ببرید.

جمع بندی

دلایل خراب شدن آرد قنادی تنها به موارد ذکر شده در بالا بر می گردد. اگر شما در حوزه ایجاد خوراکی های خوشمزه مشغول به کار هستید به شما پیشنهاد می کنیم تا با خرید آرد قنادی از وبسایت آردینه، خیال خود را از بابت خرید یک محصول با کیفیت به همراه ماندگاری بالا آسوده کنید. همچنین در صورت تمایل می توانید با مراجعه به بخش مقالات سایت از مقالات پیشنهادی نظیر طرز تهیه کیک پای سیب دستپخت های جدیدی را ایجاد کنید.


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

شرکت تولیدی آردینه ایران با نام تجاری دیهیم فعالیت خود را از سال 1363 با هدف تولید انواع محصولات آرد و خرید آرد قنادی مورد استفاده در بخش قنادی و شیرینی­ پزی آغاز نموده است.در سال­های اخیر، این شرکت با هدف ارتقاء کیفیت انواع نان­ ها و محصولات قنادی و شیرینی ­پزی و جهت تکمیل و گسترش محصولات تولیدی خود، با تکیه بر دانش فنی روز و تحقیقات انجام شده، موفق به تولید انواع اصلاح کننده­ ها و بهبوددهنده­ های آرد و نان برای انواع نان­های حجیم، نیمه حجیم و سنتی و نیز انواع محصولات قنادی و شیرینی پزی گشته است.


طراحی سایت توسط رایا پارس