شماره تماس:

011-42293130-2

آدرس:

مازندران- قائم شهر - کیلومتر 3 جاده بابل - بعد از پل تلار ابتدای فرعی آردینه صندوق پستی: 47645/333
طرز تهیه نان خانگی

طرز تهیه نان خانگی  به صورت اصولی در این مقاله شرح داده می شود، زیرا بسیاری از مردم از کیفیت نان موجود در نانوایی ها رضایت ندارند و جدا از همه این مسائل، افرادی قصد دارند تا با خرید آرد نول یا خرید آرد برنج روش آماده کردن نان خانگی را در منزل خود امتحان کنند. همچنین نان به عنوان یکی از مهم ترین گزینه ها در سبد غذایی تمامی خانواده های ایرانی می باشد.

عنوان مطالبی که در این مقاله، مطالعه خواهید کرد:

  • طرز تهیه نان تابه ای
  • طرز تهیه نان تافتون

در ادامه این نان های پرطرفدار را برای شما مورد بررسی قرار می دهیم. همچنین قبل از انجام چگونگی روش پخت نان، می خواهیم به شما روش ساخت مایه خمیر، روش آماده کردن خمیر نان و نحوه ورز دادن خمیر را آموزش دهیم. با یادگیری این موارد ذکر شده، شما قادر هستید تا هر نوع از نان را درنظر دارید، در منزل خود درست کنید.

روش ساخت مایه خمیر

در ابتدا مایه خمیر را بردارید و مقداری شکر درون آن بریزید، بعد از آن یک لیوان آب ولرم درون آن بریزید و شروع به هم زدن کنید. بعد از اینکه مواد کاملا حل شد می توانید از یک کاسه ی بزرگ برای ادامه کار استفاده کنید. در مرحله بعد مقداری از آرد را اضافه کنید و هم زن را ادامه دهید، این کار را آنقدر انجام دهید تا مایه شما شبیه به مایه ی کیک شود.

با به دست آمدن مایه مدنظر می بایست با استفاده از یک پارچه نخی و تمیز روی ظرف را بپوشانید، این عمل برای به وجود آمدن حباب های اولیه و فعال شدن مایه خمیر انجام می شود. دقت داشته باشید تا ظرف را در یک محیط نسبتا گرم قرار دهید، زیرا در محیط های خنک این کار انجام نمی شود.

نکته: دقت کنید اگر مایه خمیر بعد از نیم ساعت فعال نشد و حبابی در آن به وجود نیامد بدانید که آرد استفاده شده در آن، کهنه یا خراب بوده است.

روش آماده کردن خمیر نان

از اصلی ترین نکات پخت نان موضوع اندازه ی آرد است، مقداری می بایست آرد اضافه کنید تا خمیر آماده شده به دست شما نچسبد. برای آن که از این موضوع مطلع شوید می توانید دست خود را بر روی خمیر فشار دهید و آن را نگه دارید، اگر بعد از برداشتن دست شما خمیری به آن نچسبیده بود، نیازی به اضافه کردن آرد نیست.

نکته: بعد از انجام تست، اگر مقدار آرد چسبیده شده به انگشت شما کم باشد، می توانید با ورز دادن این مسئله را برطرف کنید و نیازی به اضافه کردن آرد نیست.

نحوه ورز دادن خمیر

برای این کار می توانید فرزندان کوچک خود را سهیم کنید و در حین ورز دادن و آماده کردن خمیر، از کودکان خود استفاده کنید تا آن ها نیز لذت ببرند. در این امر یک سطح صاف مانند میز یا تخته کار را به آرد آغشته کنید و شروع به ورز دادن خمیر کنید. این کار را به مدت 15 دقیقه انجام دهید، همچنین می بایست در حین ورز دادن روغن را به صورت ذره ذره اضافه کنید.

بعد از آماده شدن خمیر یک ظرف نسبتا بزرگ را انتخاب کنید و دیواره آن را با روغن چرب کنید. سپس روی آن را با سلفون یا پارچه ضخیم بپوشانید. به یاد داشته باشید که خمیر شما به مدت 2 الی 3 ساعت در زیر آن باید باشد، تا کاملا پف کند. اکنون بعد از گذشت این زمان، روی ظرف را بردارید و به وسیله یکی از ابزار های آشپزخانه پف روی آن را جمع کنید.

در انتها سطح روی میز را تمیز کنید و مقداری آرد بر روی آن بپاشید. سپس خمیر را بر روی سطح مورد نظر بگذارید و آن را به 8 چانه برابر تقسیم کنید. سپس خمیر شما آماده می شود.

 

 

طرز تهیه نان تابه ای

مواد مورد نیاز:

آرد سفید به مقدار 3 پیمانه

روغن مایع به اندازه 3 قاشق غذاخوری

شکر 2 قاشق غذاخوری

نمک 3 قاشق چای خوری

آب ولرم 2 پیمانه

همچنین در صوت دسترسی نداشتن به پودر خمیر مایه می توانید با خرید بهبود دهنده از جایگزین آن استفاده کنید.

با توجه به زمان بر بودن مراحل ساخت خمیر شاید برای پختن نان وقت کافی را در اختیار نداشته باشید، پس به همین دلیل ما به شما پیشنهاد می کنیم تا مقاله نحوه نگهداری آرد را مطالعه کنید تا روش نگهداری مواد آماده و آرد های خود را فرا بگیرید.

ابتدا آرد خود را بردارید و با وردنه خوب پخش کنید، سعی کنید تا ضخامت خمیر شما بین 2 الی 3 سانتی متر شود. سپس با یک سلفون روی آن را بپوشانید تا ماهیتابه شما برای طبخ آماده شود.

یک تابه انتخاب کنید، اگر جنس این تابه چدن یا تفلون باشد عمل پخت نان بهتر انجام می شود، سپس سلفون قرار گرفته روی خمیر خود را بردارید و آن را درون تابه قرار دهید. اکنون برای این که از پخته شدن نان خود مطلع شوید، باید دقت کنید که حباب بر روی آن ایجاد شده باشد. بعد از تشکیل شدن این حباب ها نان خود را برگردانید تا روی دیگر نان نیز پخته شود.

طرز تهیه نان تابه ای

یکی از نان هایی که برای صبحانه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، نان تافتون است، این نان جزو نان های محبوب در بین همه ی مردم است. اگر شما قصد دارید تا این نان خوشمزه با شکل شمایل دوست داشتنی را در منزل خود طبخ کنید، در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

مواد لازم برای نان تافتون

1 پیمانه شیر

نصف لیوان روغن زیتون

1 لیوان آب

پودر خمیر مایه نیم پیمانه

2 قاشق چای خوری شکر

نمک به اندازه کافی

برا ی چفت نان تافتون لازم است تا کلیه نکات گفته شده در خصوص نان تابه ای را اجرا کنید. فقط تنها نکته ای که وجود دارد می بایست وزن چانه را 70 گرمی اندازه بگیرید و سپس اقدام به پختن آن خمیر کنید.

جمع بندی

طرز تهیه نان خانگی به دلیل دور ریز شدن نان های موجود در نانوایی امروزه به شدت مورد استقبال قرار گرفته است. همچنین اگر شما در خصوص خواص آرد جو مطالبی را شنیده باشید می توانید با خرید آرد جو و جایگزین کردن آن به جای آرد گندم در طبخ نان خود استفاده کنید. در پایان امیدواریم با مراجعه به وبسایت آردینه اطلاعات خود را در خصوص انواع آرد و کاربرد آن ها به روز کنید.


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

شرکت تولیدی آردینه ایران با نام تجاری دیهیم فعالیت خود را از سال 1363 با هدف تولید انواع محصولات آرد و خرید آرد قنادی مورد استفاده در بخش قنادی و شیرینی­ پزی آغاز نموده است.در سال­های اخیر، این شرکت با هدف ارتقاء کیفیت انواع نان­ ها و محصولات قنادی و شیرینی ­پزی و جهت تکمیل و گسترش محصولات تولیدی خود، با تکیه بر دانش فنی روز و تحقیقات انجام شده، موفق به تولید انواع اصلاح کننده­ ها و بهبوددهنده­ های آرد و نان برای انواع نان­های حجیم، نیمه حجیم و سنتی و نیز انواع محصولات قنادی و شیرینی پزی گشته است.


طراحی سایت توسط رایا پارس