شماره تماس:

011-42293130-2

آدرس:

مازندران- قائم شهر - کیلومتر 3 جاده بابل - بعد از پل تلار ابتدای فرعی آردینه صندوق پستی: 47645/333
طرز تهیه کیک صبحانه

روش پخت کیک صبحانه با توجه به علاقه مندان خاص خود که اغلب کودکان می باشد، در این مقاله آموزش داده می شود. شما می توانید با تهیه پودر کیک یا خرید آرد نول و همچنین مطالعه ی مطالب این مقاله، طرز تهیه کیک صبحانه را در منزل انجام دهید. کیک های صبحانه به عنوان یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین کیک های خانگی شناخته می شوند، که دلیل این موضوع به طرز تهیه ساده آن نیز بر می گردد.

کیک صبحانه

طعم دهی متفاوت به کیک های صبحانه می تواند یکی از دلایلی باشد تا خانم های خانه دار اقدام به پخت آن در منزل کنند. شاید شما از طعم های ساده و یکنواخت کیک های موجود در بازار خسته شده باشید، پس ما در این مقاله به شما می گوییم که چگونه با اضافه کردن مواد طعم دهنده، طعم متفاوتی در کیک های خود ایجاد کنید.

کیک های صبحانه معمولا در ابتدای روز با نوشیدنی های مختلف سرو می شوند. استفاده از این کیک در صبح به عنوان یکی از خوشمزه ترین و دلچسب ترین خوراکی ها محسوب می شود، همچنین شما به راحتی می توانید با رعایت کلیه نکات پخت، کیک خوشمزه ای را در منزل خود تهیه کنید.

مواد مورد نیاز برای پخت کیک

شیر: 2 پیمانه

آرد: 3 پیمانه

تخم مرغ : 2 عدد

وانیل یا طعم دهده های مورد علاقه: 1 قاشق چای خوری

روغن: نصف پیمانه

بکینگ پودر: نصف قاشق چای خوری

نکات:

  • در اندازه گیری مواد اولیه می توانید از یک فنجان چای خوری استفاده کنید تا اندازه هایتان با پیمانه های ذکر شده در بالا برابر باشد.
  • برای لذیذتر و دلچسب تر شدن مزه ی کیک می توانید به جای روغن از کره استفاده کنید.

مراحل پخت کیک صبحانه

برای آماده کردن مواد اولیه ابتدا تخم مرغ را در پیاله ای بشکنید، سپس سعی کنید تا زرده را از سفیده جدا کنید. در گام بعد، سفیده های تخم مرغ را در ظرف همزن بریزید، در این مرحله شکر و روغن را به تخم مرغ ها اضافه کنید و سپس  به مدت 8 دقیقه شروع به هم زدن مداوم مواد کنید.

نکته:

سعی کنید در حالی که شما همچنان در حال هم زدن مواد کیک هستید، دیواره های ظرف را هر چند دقیقه یکبار تمیز کنید. تمیز کردن و شستن ذرات باقیمانده در دیواره ظرف یکی از معضلات بعد از اتمام مراحل پخت کیک می باشد.

 

 

الک کردن آرد

در این مرحله یک صافی با دانه های بسیار ریز بردارید و موادی مانند آرد و بکینگ پودر را الک کنید، یکی از اصلی ترین نکات پخت کیک می توان به هم زدن درست مواد اشاره کرد، به همین منظور زمانی که شما این مواد را الک می کنید، آرد و بکینگ پودر کاملا یکدست می شوند. این موضوع باعث می گردد تا مواد به خوبی مخلوط شوند و در نهایت شما یک کیک با کیفیت و پف کرده خواهید داشت.

نکته:

  • استفاده از قاشق چوبی می تواند از وارد شدن آسیب به ظرف هم زن و ظروف نچسب شما جلوگیری کند، همچنین در صورتی که همزن شما دارای قاشق مخصوص به خود است، می توانید از ابزارهای مخصوص خود همزن استفاده کنید.

نحوه تنظیم فر

اگر شما برای اولین بار از فر خود استفاده می کنید، می بایست روش کار با آن را فرا بگیرید. برای یادگیری می توانید به دفترچه راهنمای فر مراجعه کنید، یا اینکه چند بار از فر خود استفاده نمایید تا به صورت تجربی نکات کار با فر را یاد بگیرید.

در آخرین مرحله می توانید مواد آماده را درون قالب بریزید، سپس فر خود را بر روی دمای 130 درجه قرار دهید. بعد از گذشت 20 دقیقه کیک شما کاملا آماده شده است و می توانید از میل کردن آن لذت ببرید.

نکات :

  • زمان ارائه شده در مقاله بستگی به ضخامت قالب شما دارد، معمولا کیک های صبحانه دارای ضخامت کمی هستند و به همین منظور زمان ارائه شده در دستور پخت کم پیشنهاد شده است.
  • در قبل از انجام کار، می بایست فر خود را به مدت 5 الی 10 دقیقه خوب گرم کنید تا زمان ارائه شده در مقاله با زمان پخت کیک شما یکسان باشد.
  • قبل از ریختن مواد سعی کنید تا قالب را به خوبی چرب کنید تا کیک بعد از آماده شدن به راحتی از قالب جدا شود.

روش پخت کیک صبحانه کاکائویی

برای تهیه کیک صبحانه کاکائویی فقط می بایست دو نوع مواد اولیه آماده کنید، روش تهیه مواد دقیقا بصورت بالا می باشد. یکی از مواد می بایست مطابق با روش بالا باشد و دیگری با اضافه کردن کاکائو همراه باشد. تفاوت پخت کیک کاکائویی با ساده در هنگام ریختن مواد به درون قالب است، بدین صورت که بصورت کم کم مواد ساده با کاکائویی را اضافه می کنیم و بعد از پخت می بینید که کیک شما دو رنگ شده است.

نتیجه گیری

در طرز تهیه کیک کاکائویی به دنبال ساده ترین روش بوده ایم تا بتوانید تنها با خرید آرد ذرت یا خرید بهبود دهنده اقدام به پخت این کیک خوشمزه در خانه کنید. همچنین می توانید با مطالعه ی مقاله دنیای شیرین مافین به اطلاعات خود در حوزه شیرینی پزی اضافه کنید. در پایان امیدواریم که مطالب ارائه شده در این مقاله به خوشبو شدن فضای خانه ی شما کمک کرده باشد.

 

شماره آردینه


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

شرکت تولیدی آردینه ایران با نام تجاری دیهیم فعالیت خود را از سال 1363 با هدف تولید انواع محصولات آرد و خرید آرد قنادی مورد استفاده در بخش قنادی و شیرینی­ پزی آغاز نموده است.در سال­های اخیر، این شرکت با هدف ارتقاء کیفیت انواع نان­ ها و محصولات قنادی و شیرینی ­پزی و جهت تکمیل و گسترش محصولات تولیدی خود، با تکیه بر دانش فنی روز و تحقیقات انجام شده، موفق به تولید انواع اصلاح کننده­ ها و بهبوددهنده­ های آرد و نان برای انواع نان­های حجیم، نیمه حجیم و سنتی و نیز انواع محصولات قنادی و شیرینی پزی گشته است.


طراحی سایت توسط رایا پارس