شماره تماس:

011-42293130-2

آدرس:

مازندران- قائم شهر - کیلومتر 3 جاده بابل - بعد از پل تلار ابتدای فرعی آردینه صندوق پستی: 47645/333
طرز تهیه کیک ساده خانگی

طرز تهیه کیک ساده خانگی یکی از خوشمزه ترین سرگرمی هایی است که می توانید همراه با کودکان کوچک خود آن را در منزل تجربه کنید. برای پخت کیک نیاز به مهارت خاصی نیست و شما می توانید به سادگی یک کیک را با خرید آرد نول و پودر کیک در منزل انجام دهید. در این مقاله سعی کرده ایم ساده ترین روش ها را برای کسانی که هیچ تجربه ای در امر آشپزی ندارند در اختیارشان قرار دهیم و امیدواریم که از مطالعه این مقاله لذت کافی را ببرید.

کیک خانگی

شما می توانید با تهیه کیک خانگی با روش هایی که به شما می گوییم، باعث شوید تا کیکتان نسبت به مشابه بازاری آن بسیار مقرون به صرفه باشد. همچنین می توانید با مشارکت فرزندان خردسال خود یک روز شاد و فرح را در منزلتان ایجاد کنید. البته لازم به ذکر است که اگر تاکنون تجربه ای در این خصوص نداشته اید، نباید توقع برابری کیفیت کیک خانگی خود با کیک های قنادان حرفه ای را داشته باشید.

کیک پزی نیازمند علاقه و حوصله می باشد، زیرا این موضوع می تواند باعث دستپخت بینظیری از شما شود. قبل از اینکه شما مراحل طبخ کیک را در منزل شروع کنید، شما نیاز به یکسری از لوازم دارید که در ادامهی مقاله این لوازم را با هم بررسی خواهیم کرد. همچنین دقت داشته باشید که کیفیت بالای یک کیک، معمولا به مواد استفاده شده ی آن می باشد، پس سعی کنید از مواد اولیه مرغوب و خوب استفاده نمایید.

لوازم مورد نیاز برای پخت کیک چیست؟

بسیاری از کیک ها هستند، که نیاز به قالب خاصی برای پخته شدن ندارند و می توانید با ماهیتابه یا ظروف آشپرخانه اقدام به آماده کردن آن ها کنید. اگر شما در منزل خود اجاق فر دار یا تستر برای پخت کیک ندارید، بهتر است به سراغ کیک های تابه ای بروید. می توانید با مراجعه به بخش وبلاگ سایت طرز تهیه کیک صبحانه را مطالعه و سپس انجام دهید.

آرد استفاده شده در پخت کیک چیست؟

در پخت اکثر کیک ها از آرد های مختلفی استفاده می شود که شامل آرد ذرت، آرد سفید، آرد گندم و آرد نشاسته می باشند. این آرد ها در بازار به راحتی قابل دسترسی هستند و می توانید با مراجعه به هر فروشگاهی آن ها را تهیه کنید، اما باید دقت کنید که هر آردی مناسب شیرینی پزی نیست.

نوع آرد تاثیر بسزایی در کیفیت کیک دارد، باید توجه داشته باشید که شما برای مصارف شیرینی پزی و کیک پزی، می بایست از آرد های سفید، بدون سبوس و کاملا الک شده استفاده کنید. اگر شما این آردها را نمی شناسید و دسترسی ندارید، می توانید با مراجعه به سوپر مارکت های نزدیک به منزلتان، آرد مخصوص شیرینی پزی خریداری کنید.

مواد لازم برای کیک خانگی

آرد سفید: سه پیمانه

شیر: یک و نیم پیمانه

نمک: نصف قاشق چای خوری

کره: دو پیمانه

تخم مرغ: دو عدد

شیر: یک پیمانه

شکر: یک و نیم پیمانه

نکات:

  • این مواد اولیه برای تعداد 5 نفر مناسب است و می توانید بعد از یکبار پختن این کیک ها نسبت مقادیر را به اندازه تعداد افراد تغییر دهید.
  • از لحظه شروع کار تا زمان آماده شدن کیک شما نیاز دارید تا یک ساعت زمان صرف این کار کنید.
  • در انتخاب کره برای بکارگیری در پخت کیک، سعی کنید از نوع حیوانی آن استفاده نکنید. زیرا کره های حیوانی باعث طعم دهی نامطلوب کیک می شوند. البته لازم به ذکر است که شاید شما نسبت به این موضوع علاقه مند هستید و می توانید بر اساس سلیقه خود عمل کنید.

 

 

طرز تهیه کیک ساده خانگی

مرحله اول

قبل از هر چیزی ابتدا مواد غذایی مانند تخم مرغ، کره و شیر را نیم ساعت قبل از شروع به کار کردن از یخچال خارج کنید. این عمل باعث می شود تا دمای این مواد به دمای منزل برسند و در نهایت همزدنشان به راحتی انجام شود.

مرحله دوم

در این مرحله سعی کنید تخم مرغ ها را با موادی مانند شکر و کره اضافه کنید و سپس خوب هم بزنید. برای بهتر شدن طعم کیک می توانید از طعم دهنده ها یا پودر وانیل استفاده کنید. فقط باید دقت داشته باشید که پودر وانیل را همراه با تخم مرغ در یک طرف جداگانه خوب هم بزنید، تا طعم وانیل به تخم مرغ ها غالب شود.

مرحله سوم

اکنون نیاز دارید تا موادی مانند بکینگ پودر، شکر، آرد الک شده و نمک را با هم در ظرفی بریزید، سپس با استفاده از یک قاشق چوبی این مواد را کاملا مخلوط نمایید. بعد از این که مواد کاملا یکدست و مخلوط شدند، می توانید آن ها را به ظرف تخم مرغ با دیگر موادتان، اضافه کنید.

پخت کیک

قبل از اینکه مواد را به درون قالب کیک پزی بریزید، می بایست ظرف خود را به خوبی چرب کنید. این کار دو دلیل دارد:

  1. بعد از این که کیک شما آماده شد، نباید مواد پخته شده به دیواره قالب بچسبد. با اتفاق افتادن این موضوع، باعث می شود تا شکل کلی کیک شما خراب شود.
  2. چرب کردن دیواره های قالب باعث می شود تا بعد از آماده شدن کیک، اطراف آن دارای ظاهری براق و دلنشین داشته باشد.

در انتها مواد را درون قالب ریخته و فر را بر روی دمای 170 درجه تنظیم کنید و 25 دقیقه منتظر بمانید تا کیک شما اماده شود. بعد از آماده شدن کیک می توانید از دستپخت خود لذت ببرید.

جمع بندی

طرز تهیه کیک ساده خانگی تنها ظرافت نیاز دارد، که شما می بایست در زمان تزئین از آن به کار بگیرید. دقت کنید تا با خرید آرد ذرت بی کیفیت یا مواد اولیه دیگر باعث از دست رفتن تمامی زحمت های خود نشوید. در پایان امیدواریم که از مطالعه این مقاله لذت برده باشید.


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

شرکت تولیدی آردینه ایران با نام تجاری دیهیم فعالیت خود را از سال 1363 با هدف تولید انواع محصولات آرد و خرید آرد قنادی مورد استفاده در بخش قنادی و شیرینی­ پزی آغاز نموده است.در سال­های اخیر، این شرکت با هدف ارتقاء کیفیت انواع نان­ ها و محصولات قنادی و شیرینی ­پزی و جهت تکمیل و گسترش محصولات تولیدی خود، با تکیه بر دانش فنی روز و تحقیقات انجام شده، موفق به تولید انواع اصلاح کننده­ ها و بهبوددهنده­ های آرد و نان برای انواع نان­های حجیم، نیمه حجیم و سنتی و نیز انواع محصولات قنادی و شیرینی پزی گشته است.


طراحی سایت توسط رایا پارس